Moeder en dochter stappen samen in avontuur
Aline en Naatje zijn voor geen kleintje vervaard. In volle coronacrisis hebben moeder en dochter hun babywinkel Sucette geopend in… Lees meer
Het is wetenschappelijk bewezen: bedrijven die zich bewust profileren met sterke familiewaarden en een langetermijnvisie, presteren beter dan niet-familiebedrijven in dezelfde sector. En dus heeft VKW Limburg 65 ondernemingen overtuigd om zich expliciet te ‘outen’ als familiebedrijf.
Het grote voordeel van familiebedrijven is dat medewerkers zich kunnen identificeren met de normen en waarden van de familie. Het is authentiek, er zijn korte communicatielijnen en de sfeer is informeler. Wie zich in die context goed voelt, zal zich meer inzetten en beter presteren. Nog volgens de wetenschap leidt de fierheid over het familiebedrijf tot een sterkere identiteit bij de andere stakeholders, zoals aandeelhouders, klanten en leveranciers.
Net daarom stimuleerde VKW Limburg familiebedrijven om hun trots te tonen en uit de kast te komen als familiebedrijf. “In de aanloop naar ons Family Business Event en de tweede editie van Familielaan 16, riepen we onze familiebedrijven op zich expliciet te outen als trotse familiebedrijven”, zegt Koen Hendrix, directeur van VKW Limburg en van het Expertisecentrum Familiebedrijven. “Die oproep leverde spontaan 65 positieve reacties op. Een onverhoopt succes, maar tegelijkertijd ook een bewijs dat familiebedrijven zich meer en meer bewust zijn van hun sterktes. En terecht.”
VKW Limburg-voorzitter Marc Meylaers: “Maar liefst 70% van alle Limburgse bedrijven is een familiebedrijf. Als zij hun sterktes meer in de verf zetten, wordt onze regio er economisch en sociaal alleen maar beter van. Wij zijn dus op onze beurt trots op al deze familiebedrijven.”
Aline en Naatje zijn voor geen kleintje vervaard. In volle coronacrisis hebben moeder en dochter hun babywinkel Sucette geopend in… Lees meer
Zinnig en Verhalen Vertalen, twee bedrijven uit Hasselt met specialisatie in copywriting, bundelen voortaan de krachten onder hetzelfde dak. "We… Lees meer
Thor Maintenance, een Genkse onderneming die tot dusver vooral actief is in de optimalisatie van technische installaties, wordt herdoopt tot… Lees meer
Racepiloot Niels Lagrange staat voor een stevige carrièrewending. Samen met zijn vriendin Romy investeert hij in een pop-up bistro, waarin… Lees meer
Danny Ulenaers, Jo Boonen en Dirk Paerewyck hebben hun belang in klasse 7-bouwbedrijf Edibo uit Lommel, verhoogd tot 33,33%. Herman… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen