Nieuws Limburg 7 Limburgse bedrijven spelen samen voor paashaas

7 Limburgse bedrijven spelen samen voor paashaas

7 Limburgse bedrijven spelen samen voor paashaas

Meer dan 25.000 kinderen hebben de afgelopen dagen een virtueel bezoek gekregen van de paashaas. Het gaat om een gepersonaliseerde marketingactie die JBC (Houthalen) heeft opgezet met White Light (Genk). Nog eens 5 andere Limburgse ondernemingen brachten de ervaring van het kinderfeest via een persoonlijke animatievideo tot bij de gezinnen. JBC heeft trouwens zopas ook een samenwerking afgesloten met AVA, waarbij een volledig verjaardagspakket voor kinderen in de markt wordt gezet.

Hoe zijn de lekkere paaseitjes tot in onze tuinen geraakt? Dat mysterie wordt onthuld met een animatievideo over het bezoek van de paashaas aan de chocoladefabriek… Het gaat om een gepersonaliseerde actie die kinderen meeneemt in een virtuele fantasiewereld. Meer dan 25.000 keer werd de toepassing al bekeken.

Realisator van het project voor JBC, is White Light in Genk. “De beleving staat hierin centraal, en reikt tot in de winkel van JBC”, zegt Lieven Engelen van White Light. “Het is een mooie manier van JBC om zijn strategie naar de kleinste klanten in de verf te zetten. De retailsector moet zichzelf in deze tijden steeds heruitvinden en inzetten op alle mogelijk verkoopkanalen. Wie daarbij inzet op multichannel benadering, is het meest weerbaar in deze bizarre coronatijden.”

Dat bevestigt Katrien Vangrunderbeeck, woordvoerder bij JBC. “Onder de huidige omstandigheden gaat er extra aandacht naar het digitale. Beleving op maat is voor JBC een sleutel tot succes. Met de vorige video van de Sint, wisten White Light en JBC meer dan 100.000 kinderen te verblijden met een gepersonaliseerde boodschap. Het is spannend afwachten hoeveel kinderen de weg gaan vinden naar de video van de paashaas, die nog de hele paasvakantie door de ouders kan gevonden worden via het web.”

De creatieve cel van White Light heeft voor de realisatie van het project nog een aantal lokale partners ingeschakeld, zoals Partly Fiction (Kristof Luyckx), Medialife, Dignify, Sandbox Services en Jerotronics.

JBC heeft daarnaast ook een samenwerking afgesloten met AVA, de papierhandel die overal in het land actief is. Samen brengen ze een ‘birthday-collectie’ op de markt voor baby’s en kids. Het pakket bestaat uit kleding, papieren aankleding en andere versiering als ballonnen, slingers en verjaardagskroontjes. Alle designs zijn op elkaar afgestemd. “We zijn allebei Belgische familiebedrijven die er voor families willen zijn op belangrijke momenten in het leven”, zegt Bart Claes, CEO van JBC. “Met deze samenwerking maken we het de ouders extra gemakkelijk om de verjaardagen van de kleinsten te vieren. Innovatie en partnerships: dat is voor ons de sleutel naar de toekomst.”

Reageer op dit bericht

Reacties

Lien V. 2021-04-12 10:01:26

En wat als grote bedrijven eens in zee zouden gaan met kleinere bedrijven voor hun innovatie en partnerships? Dat zou nog veel kansen bieden.

Vicky T. 2021-04-10 09:57:48

Weer een sterke zet van JBC binnen hun profilering als gezinswinkel...alleen maar blije gezichtjes hier, good job!

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.