WarscoUnits_Afbeelding

Ambiorix-winnaars steunen studentenpop-up UCLL

Sint-Truiden is een pop-up rijker. En wat voor één. Cycling Experience Storeverkoopt fietsartikelen en sportvoedingssupplementen, maar organiseert ook diverse events. Het gaat om een initiatief van 5 studenten KMO Management van de UC Leuven-Limburg – Campus Diepenbeek in het kader van hun afstudeerproject. “Zulke ondernemende projecten en jongeren verdienen alle steun uit de bedrijfswereld”, vinden de Ambiorix-winnaars.

Wielertruitjes, warm ondergoed, drinkbussen, voedingssupplementen. Het aanbod van Cycling Experience Store richt zich tot sportievelingen en niet-sportievelingen. Achter de fietsbelevingswinkel zitten Vincent Warson, Jef Croonen, Stephen Bijnens, Martijn Bomans en Pieter-Jan Raymaekers. In hun zoektocht naar sponsors, kwamen ze al snel bij Ambiorix-winnaars Bioracer en Warsco Units uit.

“We hechten veel belang aan gezondheid en duurzaamheid”, klinkt het bij beide bedrijven. Marc Warson, gedelegeerd bestuurder van Warsco Units vult aan: “Samen met Bioracer vinden we het ook belangrijk om ondernemerstalent van morgen te ondersteunen. Dat Vincent Warson mijn zoon is, maakt het natuurlijk extra speciaal. We hebben hen voorzien van diverse materialen en gereedschap om de pop-up op te bouwen.”

Smeer je benen in voor het goede doel

Cycling Experience Store opent van maandag tot en met zaterdag tussen 9 en 17 uur. Daarnaast organiseren de initiatiefnemers ook events, zoals de FORZA-POP-UP-RIDE. Op 16 februari fietsen 30 deelnemers vanuit het stadion van KRC Genk een tocht van 100 kilometer met bevoorrading in Café Coureur, om aansluitend te dineren in de Luminus Arena en de wedstrijd tegen Standard bij te wonen. Een unieke beleving, maar uitverkocht. Al hebben de jongens nog wat in petto.

“Woensdag 12 februari volgt een wine tasting en op 21 en 22 februari focussen we ons volledig op het goede doel”, aldus Vincent Warson. “Dan gaan we 24 uur op de rollen fietsen om een mooi bedrag te verzamelen. Dat weekend houden we ook een spectaculaire MTB ride. We nodigen iedereen uit om bij ons de benen los te komen fietsen.”

Ook Warsco Units zal daar met een delegatie sportievelingen aanwezig zijn. “Ondernemerstalent financieel en materiaal ondersteunen is één ding, maar ook sport en sociaal engagement zit in ons DNA”, aldus ceo Anneleen Van Bosch. “We hebben via Cycling Experience Store onze eigen truitjes laten bedrukken, zodat we met onze medewerkers als één team alles kunnen geven voor het goede doel én voor deze ondernemende jongeren.”

Ook deelnemen? Geef gerust een seintje via de Facebookpagina van Cycling Experience Store. Nog tot en met 23 februari maakt de pop-up het mooie weer op de Luikersteenweg 7.