Yapland – foto team

Bilzers bureau lijft Maastrichtse merkenmakers in

De Bilzerse webontwikkelaar en digitaal marketingbureau Yappa vloeit samen met het Nederlandse communicatiebureau Quick Brown Foxes. Onder de koepelnaam Yapland gaan ze een totaalpakket aanbieden voor branding en digitale realisatie van de marketingdoelstellingen. Yoeri Severy haalt met deze deal niet alleen Simon Kempeneers aan boord als partners, maar ook de trouwe medewerkers Maarten Mulders, Wesley Lancel en Jeroen Peetermans treden toe tot het aandeelhouderschap.

Yappa, expert in digitale groei (Bilzen), en Quick Brown Foxes, specialist in merkstrategie en storytelling (Maastricht), slaan de handen in elkaar en lanceren samen Yapland. Deze nieuwe bestemming verenigt ook de ‘marketing-academie’ Gaido, die beide bedrijven eerder al samen hadden opgericht.

De 3 merken komen onder één koepel, Yapland genaamd. Simon Kempeneers en Maarten Mulders van Quick Brown Foxes worden partner/vennoot binnen Yapland, net als de trouwe ‘Yappanezen’ Jeroen Peetermans en Wesley Lancel. De eengemaakte groep zal opereren van uit 2 vestigingen: Bilzen & Maastricht.

“In Yapland verkennen we nieuwe horizonten op het snijvlak van digitale technologie en creativiteit”, zeggen Yoeri Severy van Yappa en Simon Kempeneers van Quick Brown Foxes. “Hiermee helpen we merken innoveren én tegelijk zichzelf blijven. Ons doel is om organisaties inzicht, verbeelding en daadkracht te bieden, zodat ze niet alleen relevant zijn vandaag, maar ook voorbereid zijn op morgen.”

“Met deze combinatie van diensten bieden we klanten een volledig pakket: van merkstrategie en storytelling tot digitale executie en opleiding. Alles in lijn met de kernwaarden en ambities van onze klanten”, aldus Severy en Kempeneers. “Met de juiste tools kunnen merken juist persoonlijker worden. Daar ligt onze kracht: we maken technologie menselijk en merken bijzonder.”

De 3 merknamen Yappa, Quick Brown Foxes en Gaido blijven bestaan, met de vertrouwde expertise en gezichten. Yapland wordt de koepel waaronder deze drie merken individueel opereren, met de ambitie om op termijn ook nieuwe merken te integreren.