steve corthaut veronique de cock

Boek, bioscoopfilm en babbel over zakelijke belangen

In La Butte aux Bois werd zopas de vijfde editie voorgesteld van Lifestyle Limburg, een lijvig boek met een overzicht van nieuwigheden op vlak van luxeproducten, horeca en vrijetijdsbeleving.  Initiatiefnemer Steve Corthaut koppelt er voor adverteerders nieuwe mogelijkheden aan vast, zoals productplacement in een internationale bioscoopfilm én toegang tot een zakelijk netwerk dat van feesten houdt...

Lifestyle Limburg is intussen een gekend medium. Rondom de redactionele artikels over interieur, juwelen, reizen, mode, auto’s of gastronomie, verschijnen tientallen bijdragen van lokale bedrijven die hun nieuwigheden en trends in de sector voorstellen. Een concept dat werkt, want (de Limburgse) uitgever, Steve Corthaut, heeft intussen ook in andere provincies het recept gekopieerd.

De voorstelling van het jaarlijkse koffietafelboek brengt alle adverteerders samen voor een upscale netwerkevent. In Limburg wordt traditioneel gekozen voor het decor van La Butte aux Bois. Meer dan 400 aanwezigen maakten er kennis met elkaar om nieuwe zakelijke deals te initiëren. Als verrassing werd het event plots verstoord door gemaskerde gangsters. Het was een markante manier om de extra mogelijkheden tot visibiliteit in de kijker te zetten. Corthaut heeft namelijk een langspeelfilm in de maak, waarbij partnerbedrijven via productplacement zich aan het internationale publiek kunnen tonen. Lees ook: Limburger maakt actiefilm met steun van luxemerkenBedrijven die meewerken zien op deze manier hun product of logo subtiel in beeld verschijnen. Onder meer Guy Penders van Best Luxury Properties in Dubai, heeft zijn steun al toegezegd, en merken als Aston Martin, Jochen Leën, Omega en Ducati doen zeker mee. “Het scenario is klaar”, zegt Steve Corthaut. “We kunnen hier en daar nog wat bijsturen in functie van de partners die nog intekenen.” Nathalie Meskens zal de hoofdrol spelen in de film.

“Het is de bedoeling om per provincie een pakket te maken, waarbij bedrijven zich op diverse manieren kunnen profileren: zowel via het boek, de film als in het netwerk”, stelt Corthaut. “Bij mijn weten een uniek gegeven. We verwachten een enorme respons en zijn er helemaal klaar voor!”