JPTheyssen-300×241-1

Carglass zkt. schrijnwerker (voor nieuwe trofeeënkast)

Autoruitspecialist Carglass kan straks een nieuwbouw optrekken die plaats kan bieden aan alle trofeeën, oorkondes en andere vormen van onderscheidingen, zoals de Trends Gazelle 2010, de Trends Super Gazelle 2000-2010, Best Employer 2009 en 2011, de VKW Ambiorix-prijs 2009 en de Belgian Business Excellence Award van VCK 2010. Komt daar nu nog bij: de European Quality Leader Award die CEO Jean-Paul Teyssen zopas in de Hongaarse hoofdstad Boedapest in ontvangst mocht nemen. De proclamatie vond plaats tijdens een driejaarlijkse wereldwijde samenkomst van kwaliteitspecialisten.

Deze European Quality Leader Award prijst een leider die erin slaagt zijn organisatie naar succes voor de verschillende stakeholders te leiden. Dit door veranderings- en kwaliteitsverbeteringsprocessen in ruime zin, en in directe samenwerking met zijn of haar team. De Quality Leader van het jaar is een uitmuntende persoon die zijn of haar tijd, energie en kennis besteedt aan het verspreiden van overtuigingen in het voordeel van de Europese samenleving.

"In de periode 2001-2010 verdrievoudigde de omzet van Carglass Belux," zegt winnaar Jean-Paul Teyssen. "Vanaf het begin lag de nadruk op de drie belangrijkste stakeholders: tevreden personeel, tevreden klanten en tevreden aandeelhouders. In 2008 bereikte ik samen met mijn team een nieuwe doorbraak op het gebied van klanten- en personeelstevredenheid toen we het begrip ‘Customer Delight’ introduceerden. Het betekende een heroriëntatie van ons bedrijf naar een nog meer expliciete serviceorganisatie die de externe en interne klant centraal stelt in alles wat wij doen. Daarvoor was een belangrijke mentaliteitsverandering nodig voor veel medewerkers in onze organisatie. Persoonlijk vind ik dit een van mijn grootste professionele successen."