Nieuws Limburg Champagne blijft in de kast bij Nelissen

Champagne blijft in de kast bij Nelissen

Champagne blijft in de kast bij Nelissen

Nelissen Steenfabrieken wordt dit jaar 100. Normaal vier je zo’n eeuwfeest met rijkelijke buffetten, bruisende champagne en gasten uit heel de wereld. Maar omdat corona nog steeds roet in het eten gooit, kiest het familiebedrijf voor een alternatieve viering. Medewerkers van de steenfabrikant gaan in het hele land een attentie afgeven aan maatschappelijk geëngageerde organisaties.

“We ruilen inderdaad het feestgedruis in voor een grootschalige solidariteitsactie”, legt Roberta Melis, Marketing & Communication Manager van Nelissen Steenfabrieken, uit: “Ons team doorkruist het hele land onder de noemer ‘Wij dragen ons steentje bij’. We houden halt bij organisaties die onze samenleving tijdens de coronacrisis mee recht hebben gehouden. Met een verrassing tonen we onze waardering voor de manier waarop hun medewerkers de wereld mooier maken.”

De keuze van de goede doelen verliep weldoordacht: “Onze gevelstenen zijn verwerkt in heel wat woningen. Maar niet iedereen heeft het geluk een dak boven het hoofd te hebben. Daarom bezoeken we enerzijds organisaties die daklozen ondersteunen, en op die manier de armoede helpen bestrijden. Anderzijds willen we de medewerkers van zorginstellingen een hart onder de riem steken. Dat kunnen ziekenhuizen zijn die uitzonderlijk veel coronapatiënten opvingen, maar evengoed woonzorgcentra waar het virus een enorme impact had op de gezondheid van de bewoners. Of een organisatie zoals Covida, die kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking in de Limburgse regio ondersteunt.”

Klein maar fijn
Deze solidariteitsactie past in een breder programma, waarbij Nelissen Steenfabrieken zoveel mogelijk mensen op een kleinschalige manier in de feestvreugde laat delen. “Een massaal megafeest is dit jaar niet aan de orde. Maar door meerdere, laagdrempelige acties op het getouw te zetten, blijft onze 100ste verjaardag toch niet onopgemerkt. Op 8 oktober volgt de apotheose, als we onder meer 6 uur radio gaan maken. Via ‘Brick FM’ willen we zoveel mogelijk mensen bij ons eeuwfeest betrekken,” besluit Roberta.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Lanaken
Lanaken

Ambiorixprijs is voor… Nelissen!

Nummer 32 in de indrukwekkende lijst van de Ambiorix-prijswinnaars is Nelissen Steenfabrieken. De prestigieuze onderscheiding van VKW-Limburg is een nieuwe… Lees meer

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.