Bart Canini en Werner Vanherle Creneau gaan samen met Dimitri Beckers C Group gaan samen horeca van Terhills Resort aankleden en uitbaten onder de naam Ter Land 1005374

Creneau tekent Cordaat on the Beach

Niet ter zee of in de lucht, maar Terland zal de horeca-hotspot heten van het nagelnieuwe Terhills Resort in Dilsen-Stokkem. Zowel voor de inrichting als de uitbating zorgt het Hasseltse conceptbureau Creneau. Bart Canini en Werner Vanherle slaan hiervoor de handen in elkaar met Dimitri Beckers, gekend van horecabedrijven als Cordaat, Hashotel en The Century.

Als alles goed gaat, opent Terland in juni 2021 de deuren voor het grote publiek aan de waters van het Terhills Resort. Het hippe restaurant, annex beach house, draagt de handtekening van Limburgers Bart Canini en Werner Vanherle, die elk een kwart van de aandelen in de nieuwe vennootschap nemen en Dimitri Beckers die de overige helft inbrengt. Het is niet de eerste keer dat beide partijen samenwerken aangezien ook het brasserieconcept Maison Mathis en het Italiaanse restaurant Trentanove in Quartier Bleu een co-creatie zijn.

“Het zijn uiteraard gekke tijden en elke ondernemer wordt geconfronteerd met nooit geziene uitdagingen”, zegt Bart Canini. “Toch moeten we positief naar de toekomst kijken want er zijn gelukkig ook opportuniteiten. Dit is een bijzonder mooie locatie met een uitzonderlijk aanbod aan leisure en hospitality. Het zal wellicht de leukste trekpleister van Limburg worden.”

“De ambities van Terland zijn erg groot en de opstart zal niet gemakkelijk zijn,” beseft ook Werner Vanherle. “Onze grootste zorg is nu het aantrekken van de 60 mensen die we zoeken. Terland Restaurant & Beach zal immers dagelijks geopend zijn. Niet alleen de gasten van de 250 luxueuze cottages kunnen er terecht, maar ook de dagjestoeristen. We gaan ook ontbijt-, bbq-pakketten en pizza leveren aan de cottages. En met picknickboxen kunnen de gasten het Nationaal Park of de terril te voet of met de fiets ontdekken op een culinaire manier.”

Het nieuwe conglomeraat zal ook de B2B-markt bedienen. "We zullen ook bedrijfsevents, feesten en teambuildingactiviteiten faciliteren", zegt Dimitri Beckers. "We mikken wat dat betreft ook op synergieën met bijvoorbeeld het wellnesscomplex Elaïsa, Maasmechelen Village of Terhills Hotel.”

En mocht het horeca-gedeelte niet op tijd klaar zijn: geen nood, want alle cottages worden uitgerust met keukenmateriaal van Berghoff Belgium uit Beringen, zodat de gasten ook zelf hun potje kunnen koken...