Kingfisher_Afbeelding

De website: het kloppend hart van je communicatie

De online uitvalsbasis van jouw bedrijf? De website. Wist je dat 97% van de mensen wordt beïnvloed door jouw website bij de aankoop van een product of dienst? Laadt de webpagina te traag? Dan haakt 47% al af. Een goedwerkende website is dus cruciaal voor jouw organisatie en dit is waarom:

De website is het moederschip van jouw bedrijfscommunicatie. Alles staat gecentraliseerd op één locatie. Zo leiden je marketing- en communicatieacties bijvoorbeeld naar dat moederschip via een aantrekkelijke landingspagina op de website. Een interessante blog delen op sociale media? De link verwijst je door naar de website. Het is dus de stevigste kapstok om al je marketing- en communicatieactiviteiten aan op te hangen.

Bovendien scoor je hoger in Google dankzij je website. Hoe meer interessante en kwalitatieve content Google op je website vindt, hoe hoger Google je zal ranken. Een geoptimaliseerde website is een cadeau op vlak van SEO.

Zichtbaarheid

Een website zorgt, letterlijk en figuurlijk, voor meer zichtbaarheid en geloofwaardigheid. Wanneer je online gemakkelijk vindbaar bent, trek je sneller potentiële klanten aan en genereer je meer verkopen.

Toch heeft 13,4% van de Belgische bedrijven nog geen eigen website. Vreemd, stel je maar eens voor dat je enkel vindbaar bent op Facebook. Offertes afhandelen via Messenger komt niet heel professioneel over.

Ken je klant

Bovendien kan je het surfgedrag van jouw klant gemakkelijk bijhouden op je website. Welke pagina’s bezoekt hij? Haakt hij af bij de registratiepagina? Klikt hij op jouw nieuwste e-book? Met die informatie kan jij je diensten, content of websitebeleving aanpassen op maat van de klant. Je trackt wie je pagina bezoekt en waarop bezoekers klikken. Zo kan je anticiperen en die hot leads omzetten in nieuwe klanten.

Valkuilen

Het ‘hebben van een website’ alleen is niet genoeg. De site moet ook gebruiksvriendelijk én overzichtelijk zijn. (Potentiële) klanten knappen af op:

  1. Lelijk design:
    De website moet in lijn liggen met je huisstijl. Less is more en bewaar het overzicht. Ga voor mooie sprekende beelden en duidelijke call-to-actions.
  2. Trage laadtijd:
    1 extra seconde laadtijd is gelijk aan 7% minder conversie. Een snelle website is dus een must.
  3. Slechte optimalisatie:
    Zorg ervoor dat je website ‘mobile responsive’ is en dus mooi op een smartphone wordt weergegeven. 28% van de Belgen bezoekt jouw bedrijf namelijk via zijn of haar smartphone.

Hulp nodig bij het bouwen of optimaliseren van jouw website? Kingfisher marketing helpt je graag!

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.