demarketingafdeling

Effie binnen handbereik voor Demarketingafdeling

Marketing- en communicatiebureau Demarketingafdeling uit Genk gaat resoluut voor een Effie Award, zowat de belangrijkste onderscheiding wereldwijd in de sector.

De Effie Awards erkennen iedere vorm van marketingcommunicatie die bijdragen aan het succes van een merk. Gezien het succes van de campagnes die Demarketingafdeling uitrolt, doen ze nu een gooi naar deze prestigieuze onderscheiding. "De resultaten voor onze campagne voor IPP, een grote Europese speler in het transporteren van pallets, zijn van zo’n grootte-orde dat we bijna niet anders kunnen dan deze case in te dienen voor de Effie Awards", zegt zaakvoerder Tamara Bergmans. "Om hen te lanceren op de Belgische markt, kwamen ze bij ons aankloppen. Met een creatieve campagne, genoemd ‘eenvoudig werkt beter’ hebben we de naambekendheid van IPP een flinke boost kunnen geven. Er zaten diverse onderdelen in, zoals een direct mailing, online en offline advertenties, sociale media en perscommunicatie."

Er was ook een call to action aan verbonden. "Door alle contacten op te bellen, heeft Demarketingafdeling ervoor gezorgd dat maar liefst 20% van de aangeschreven mensen de overstap maakte naar ons bedrijf”, vertelt Nathalie Duinkerke, marketingcoördinator bij IPP. “Op een erg strategische en onderbouwde manier wist Demarketingafdeling ons een plaats op de Belgische markt te geven. Een aanpak die zeker in de schijnwerpers geplaatst mag worden als je het ons vraagt. Een Effie Award zou hier dus zeker op zijn plaats zijn.”

De succesvolle case heeft ervoor gezorgd dat het Genkse bureau ook in Nederland de communicatie van IPP mag verzorgen. "Een hele mooie uitdaging om ook die markt te verkennen", aldus Tamara Bergmans. "We hebben wel direct een Nederlandse copywriter onder de arm genomen, want anders gaan er misverstanden ontstaan", lacht de oprichter van Demarketingafdeling.