Wesley Sonck zet Limburgse verf in de verf
Verffabrikant Caparol, met hoofdzetel in Heusden-Zolder, pakt uit met een opmerkelijke marketingactie. Onder de noemer 'De Elf van Caparol' gaan… Lees meer
Marketing- en communicatiebureau Demarketingafdeling uit Genk gaat resoluut voor een Effie Award, zowat de belangrijkste onderscheiding wereldwijd in de sector.
De Effie Awards erkennen iedere vorm van marketingcommunicatie die bijdragen aan het succes van een merk. Gezien het succes van de campagnes die Demarketingafdeling uitrolt, doen ze nu een gooi naar deze prestigieuze onderscheiding. “De resultaten voor onze campagne voor IPP, een grote Europese speler in het transporteren van pallets, zijn van zo’n grootte-orde dat we bijna niet anders kunnen dan deze case in te dienen voor de Effie Awards”, zegt zaakvoerder Tamara Bergmans. “Om hen te lanceren op de Belgische markt, kwamen ze bij ons aankloppen. Met een creatieve campagne, genoemd ‘eenvoudig werkt beter’ hebben we de naambekendheid van IPP een flinke boost kunnen geven. Er zaten diverse onderdelen in, zoals een direct mailing, online en offline advertenties, sociale media en perscommunicatie.”
Er was ook een call to action aan verbonden. “Door alle contacten op te bellen, heeft Demarketingafdeling ervoor gezorgd dat maar liefst 20% van de aangeschreven mensen de overstap maakte naar ons bedrijf”, vertelt Nathalie Duinkerke, marketingcoördinator bij IPP. “Op een erg strategische en onderbouwde manier wist Demarketingafdeling ons een plaats op de Belgische markt te geven. Een aanpak die zeker in de schijnwerpers geplaatst mag worden als je het ons vraagt. Een Effie Award zou hier dus zeker op zijn plaats zijn.”
De succesvolle case heeft ervoor gezorgd dat het Genkse bureau ook in Nederland de communicatie van IPP mag verzorgen. “Een hele mooie uitdaging om ook die markt te verkennen”, aldus Tamara Bergmans. “We hebben wel direct een Nederlandse copywriter onder de arm genomen, want anders gaan er misverstanden ontstaan”, lacht de oprichter van Demarketingafdeling.
Verffabrikant Caparol, met hoofdzetel in Heusden-Zolder, pakt uit met een opmerkelijke marketingactie. Onder de noemer 'De Elf van Caparol' gaan… Lees meer
FDS Promotions, het Lommelse bedrijf van Ad Fransen en Isabel De Somer, heeft een ijzersterk jaar achter de rug. Door… Lees meer
Cuthings, het bedrijf uit Zonhoven dat zich toelegt op het snijden, frezen en plooien van allerlei materialen, komt in handen… Lees meer
Aline en Naatje zijn voor geen kleintje vervaard. In volle coronacrisis hebben moeder en dochter hun babywinkel Sucette geopend in… Lees meer
Clos St. Denis, het voormalige tweesterrenrestaurant in Kortessem, is verkocht. Na 10 jaar leegstand hebben de Kachet-groep van Nele Gommers… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen