Eric Ignoul start nieuw callcenter met 55 mensen

Eric Ignoul, de voormalige stichter van IP Globalnet, is in Antwerpen gestart met een nieuw callcenter. Het heet Harvest en wil direct 55 mensen in dienst nemen. Ignoul werd vorig jaar nog aangesteld tot directeur van SNT Belgium, tot die firma werd overgenomen door IPG, het bedrijf dat Ignoul destijds zelf was gestart en had verkocht.

Voor LunaNu wordt hij dus opnieuw stichter/eigenaar van een contact center. Met oog voor de moderne noden, zegt hij zelf. "Onder meer het feit dat de ICT-infrastructuur volledig in de cloud zit, laat een goedkopere en flexibele werking toe, waardoor er extra kan geïnvesteerd worden in personeel en dus in kwaliteit voor de klant," aldus Ignoul.

"Enkele maanden geleden vroeg iemand me tijdens een workshop over werving en selectie wat mijn droom was," legt Eric Ignoul, het ontstaan van zijn nieuw project uit. "Daar moest ik niet over nadenken: een contact center oprichten van nul, waarbij ik geen erfenis van het verleden meesleep en de klemtoon op business process outsourcing ligt. Verschillende elementen in ons opzet maken dat we besparen op andere dan personeelskosten, wat ons toelaat om meer te investeren in ons personeel en daardoor dus een betere kwaliteit te kunnen garanderen. Bovendien gaan we voor de toekomst. Onze communicatoren - let wel dus: geen contact center agenten – staan klaar om de telefoon te beantwoorden, maar met name ook in dialoog te gaan met potentiële klanten op webchats en e-business sites bijvoorbeeld. Dat is zo vernieuwend aan dit project. Harvest is dan ook een Communication Center, om het verschil aan te geven met de bestaande contactcenters," besluit Ignoul.