Nieuws Limburg Esaki Hasselt: “UNIZO Limburg helpt me naar de toekomst kijken”

Esaki Hasselt: “UNIZO Limburg helpt me naar de toekomst kijken”

Esaki Hasselt: “UNIZO Limburg helpt me naar de toekomst kijken”

Een horecaondernemer met ambitie. Dat is het minste wat je kan zeggen over Krishna Simkhada. Als zaakvoerder van Sushi & Company in Hasselt en Esaki Sushi in Tongeren, beiden onderdeel van de Esaki-groep, broedt hij nog op ambitieuze toekomstplannen. Om die naar de praktijk te vertalen, klopte hij aan bij UNIZO Limburg voor het één-op-éénbegeleidingstraject rond strategie en groei.

“In de horecasector kom je voortdurend voor uitdagingen te staan”, vertelt Krishna Simkhada. “Ik probeer dan ook regelmatig inspiratie op te doen in andere sushizaken in Europese grootsteden, al zorgt dat wel voor een veelheid aan ideeën. Vaak is het moeilijk om daar een duidelijke lijn in te vinden, maar gelukkig raadde een collega-ondernemer me aan om bij UNIZO Limburg langs te gaan. Dankzij het traject heb ik er diverse mogelijkheden ontdekt om mijn business verder aan te scherpen.”

Strategie & groei

Het traject strategie en groei loopt over 4 sessies van telkens 3 uur en omvat onder meer persoonlijke begeleiding en advies, en een analyse van de onderneming en de ondernemer. UNIZO Limburg organiseert het begeleidingstraject met Antwerp Management School en Graydon.

“Je kan de prestaties van een bedrijf op verschillende manieren bekijken. Wij doen dat op basis van de omgeving waarin het bedrijf opereert, de strategie die ze hanteert, maar ook en vooral de ondernemer die achter de onderneming staat”, legt Ignace Van Oortegem, ondernemersadviseur bij UNIZO Limburg, uit. “Recente studies tonen zelfs aan dat die laatste component het sterkst doorweegt. Daarom belichten we dit aspect zeer nadrukkelijk, wat het traject net zo uniek maakt. Pas als je de ondernemer begrijpt, kan je je daarop toespitsen en duurzame resultaten boeken.”

Het volledige traject eindigt met nieuwe inzichten en hands-on adviezen. “Adviezen die de positie van het bedrijf moeten versterken, en die tegelijk aansluiten bij de ondernemer zelf.”

Op de juiste weg

De lessen voor Krishna Simkhada waren duidelijk: de schaalgrootte optimaliseren om via een lagere aankoopprijs een concurrentieel voordeel te behalen en extra investeren in beleving in het restaurant. Ook op marketingvlak werden lessen getrokken.

“UNIZO Limburg heeft me geholpen om naar de toekomst te kijken. De mogelijkheid die ik heb om partner te worden in een groothandel in vis blijkt uiteindelijk interessanter dan eerst gedacht. Dit traject heeft me zelfs doen dromen van een derde filiaal. Of dat mogelijk is? Ik ben alvast in een vervolgtraject rond financieel inzicht gestapt om ook dat samen met ondernemersadviseur Ignace te onderzoeken”, besluit Krishna.

Reageer op dit bericht

Onderneming

Gerelateerde berichten

Onderneming

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.