Nieuws Limburg EuroSys laat IT-tevredenheid de IT-prijs beïnvloeden

EuroSys laat IT-tevredenheid de IT-prijs beïnvloeden

EuroSys laat IT-tevredenheid de IT-prijs beïnvloeden

Na meer dan 30 jaar schudt EuroSys de kaarten van haar dienstenaanbod. Het bedrijf uit Houthalen roept ExperITo in het leven: de serviceformule gebaseerd op de klantentevredenheid van de eindgebruiker. Geen uurtje factuurtje, maar een abonnementsformule waar de prijs varieert afhankelijk van de klantentevredenheid.

EuroSys maakt er een erezaak van om IT-obstakels in een zo min mogelijke tijd te overwinnen. Daar slaagt het met glans in, maar wanneer het om een grote calamiteit gaat, waar enkele dagen en in sommige omstandigheden zelfs ook nachten doorgewerkt wordt, dan is de factuur vaak hoog.

“Onlogisch”, dacht Mark Aerts, ceo van EuroSys. “Het is niet omdat iets minder goed werkt, dat wij er beter van moeten worden. Wij streven als IT-dienstverlener immers dezelfde belangen als onze klant na: problemen vermijden opdat hun IT-infrastructuur optimaal draait.”

Weg met harde cijfers

Dat zette het bedrijf aan het denken, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in ExperITo. De beleving van de eindgebruiker beïnvloedt de abonnementsprijs.

“Aan de hand van een vragenlijst wordt de complexiteit van het netwerk gemeten, wat mede ook de maandprijs per gebruiker voor de IT-dienstverlening bepaalt”, legt Lieven Boes, coo van EuroSys, uit. “Iedere gebruiker kan nadien via een tevredenheidsmonitor op zijn of haar computer op elk moment een score geven en het is die score die we mee in rekening nemen om de prijs aan te passen afhankelijk van de tevredenheid.”

“De gedachte achter ExperITo is dat we bij ontevredenheid mee de last dragen”, aldus Mark. “Tegelijkertijd laat het ons toe om korter op de bal te spelen. We hoeven niet te wachten tot een medewerker de interne IT manager aanspreekt, die op zijn of haar beurt ons inlicht over een mankement. Via de tevredenheidsmonitor krijgen wij voortdurend feedback. We kunnen zo meteen ingrijpen waar nodig en tegelijk ontlasten we de IT-verantwoordelijke, waardoor die zich kan bezig houden met de core business.”

Gezamenlijk doel

Het ExperITo-concept wordt uitgebreid met twee optionele pijlers: user adoption en user security. Bij de eerste begeleidt EuroSys de gebruiker in het IT-veranderingsproces. Hoe sterker de klant geschoold is, hoe productiever en hoe gelukkiger de medewerkers zich voelen. Bij user security wordt er een stap verder gegaan dan de standaard netwerkbeveiliging.

“Daar gaat het over gebruikersbeveiliging: hoe kunnen we de klant, die steeds meer vanop het thuiskantoor aan het werk is, in de meest veilige omstandigheden laten werken. Zo versterken we het gezamenlijke doel van onze klanten en onszelf: problemen vermijden”, besluit het duo.

Getriggerd door dit unieke concept? EuroSys bekijkt graag wat deze formule precies kan betekenen voor jouw organisatie, met gelukkige, veilige (digitale) werkplekken als einddoel.

EuroSys begeleidt bedrijven in hun digitale transformatie via een breed aanbod van innovatieve oplossingen.

Reageer op dit bericht

Onderneming

Gerelateerde berichten

Onderneming

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.