Geluksbrenger is een nieuw beroep

Nadat ze zelf was bekomen van een serieuze opdoffer, was Veerle Koninckx vastbesloten om haar leven en carrière helemaal om te gooien. Ze koos ervoor om anderen op een positieve manier te inspireren en hen zo gelukkiger te maken. Als gediplomeerd 'gelukscoach' heeft ze nu een nieuw concept ontwikkeld, genaamd Lichtpuntjes. Het gaat om een verzameling van producten die mensen gelukkiger maken en via een webshop kunnen aangekocht worden om zelf te gebruiken of aan anderen cadeau te doen.

lichtpuntjesBlikvanger in het gamma zijn de doosjes die gevuld zijn met 'lichtpuntjes'. Het gaat om inspiratiekaarten, waar toffe foto's en quotes opstaan die zowel zorgen voor een glimlach als tot nadenken stemmen. Thema's zijn het dagelijks geluk, de liefde of uitspraken waarmee op de werkvloer aan de slag kan gegaan worden.

"De eerste reacties zijn bijzonder positief," zegt Veerle Koninckx, die voor de lancering van haar ondernemend idee ook kan rekenen op haar broer Bart (To The Point Events en Appwise). "De proefperiode wijst uit dat het werkt. Mensen voelen zich daadwerkelijk beter door de spreuken te gebruiken. Ook professionals, zoals therapeuten en coaches, zijn vol lof."

Bij Omega Pharma werden er alvast 280 gepersonaliseerde doosjes besteld voor het personeel. La Bottega plaatste een verkoopspunt in de winkel. "Een mooie start, die hopelijk leidt tot een mentale opkikker voor iedereen die de lichtpuntjes gaat gebruiken."