Trapje hoger voor Zolders familiebedrijf Decotrap
Familiebedrijf Decotrap in Heusden-Zolder heeft van leverancier Arlu een unieke onderscheiding als Preferred Partner ontvangen. Het is één van de… Lees meer
De basis van onze toekomstige welvaart wordt gelegd door de ondernemers van morgen. Gelukkig telt Limburg heel wat jongeren die niet te beroerd zijn om hun ondernemingszin aan te scherpen. Zo verzamelden zaterdag in Diepenbeek zo’n 60 studenten van Universiteit Hasselt en Hogeschool PXL voor het evenement Pitch Please. Hierbij werden studenten uit allerlei richtingen in groepjes verdeeld, waarna ze een hele dag lang de tijd kregen om een ondernemend idee uit te werken tot een economisch (en sociaal) project. Een uitgebreid team van professionele coaches en adviseurs (van onder meer Microsoft Innovation Center, Senior Consultants Vlaanderen en Happy Aging) stond hen bij met raad en daad.
Het eindresultaat was een pitch van hun project, die moest beoordeeld worden door een deskundige jury. Als winnaar kwam het team Hassovatief van de studenten Kobe Kellens (Industrieel Ingenieur, UHasselt), Arno Vandersmissen (Industrieel Ingenieur, UHasselt), Tom Marchand (Wiskunde, UHasselt) en Dries Kerkhofs (Marketing-Comunicatie, PXL) uit de bus. Ze hebben het idee opgevat om een platform te ontwikkelen waarop ouderen hulp kunnen vragen om allerlei klusjes uit te voeren zoals gras maaien of boodschappen doen. Studenten kunnen vervolgens via een app hun belangstelling laten blijken om deze taken uit te voeren. Het systeem wordt praktisch uitgewerkt, zodat facturatie, verzekeringen, arbeidsuren, enzovoort, wettelijk zijn afgedekt.
Het winnende team kreeg van Cegeka een cheque van 400 euro, een Play More-pakket van Telenet en mag het project gaan voorstellen aan het schepencollege van Hasselt. Wie weet komt er dus een échte onderneming uit voort…
Familiebedrijf Decotrap in Heusden-Zolder heeft van leverancier Arlu een unieke onderscheiding als Preferred Partner ontvangen. Het is één van de… Lees meer
De Limburgse economie verzwakt nog zeker tot oktober. Dat blijkt uit de nieuwste conjunctuurbarometer van Voka Limburg. Het conjunctuurniveau strandt… Lees meer
Ruim 3 miljoen euro heeft Holiday Inn uitgegeven om het bekende hotel aan de Hasseltse Kanaalkom te vernieuwen. Na 32… Lees meer
Tim Vandewinkel van het bedrijf Loft Interieur/Lofra Projects met vestigingen in Kinrooi en Diepenbeek, mag zich een jaar lang de… Lees meer
Thierry Jacobs opent op 16 oktober de gloednieuwe 'citylounge' Saint Street op de markt van Sint-Truiden. “De afgelopen twee jaar… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen