VKW is positief Crème de la crème HEADING WEBSITE

Hasseltse fabriek maakt 6 miljoen ijslolly’s

Met een flinke investering in een zogenaamde 'stick-lijn' vangt ijsproducent Crème de la Crème het omzetverlies van de coronacrisis op. "Met de nieuwe apparatuur maken we dit jaar al 2 miljoen sticks. In 2021 moeten er dat 6 miljoen worden", zegt CEO Rik Zweegers.

Om te kunnen beantwoorden aan de toenemende internationale vraag naar 'gezondere' ijsproducten investeerde de Hasseltse ijsfabrikant Crème de la Crème de laatste jaren fors in de uitbreiding. Een nieuwe sticklijn is het orgelpunt.

“Als sterk exportgericht bedrijf hakte corona er ook bij ons fors in", zegt CEO Rik Zweegers. "Zo verloren we 25% van ons volume, met uitschieters in Israël en het Midden Oosten. Maar de recente investering in onze gloednieuwe sticklijn, waar we gezonde ijsjes op stick produceren voor o.a. Delhaize, Colruyt, enkele grote Duitse retailers en het Engelse Oppo, maakt dit verlies al meer dan goed. Dit jaar produceren we al 2 miljoen sticks en voor 2021 zal dat stijgen tot 6 miljoen."

Het aandeel van de ijsjes met weinig calorieën en zonder toegevoegde suikers, is stijgend. Rik Zweegers: Gezond ijs, dat toch écht lekker is, vormt nu al meer dan 50% van onze productie en dat zal enkel maar stijgen. Zo plannen we op onze sticklijn weldra ook 100% fruit-ijsjes en hebben we nog andere creatieve, gezonde ideeën in de pipeline.”

Crème de la Crème realiseert met een 48-tal medewerkers ongeveer 12 miljoen euro omzet en mikt op een jaarlijkse groei van 10%. Knap Limburgs ondernemerschap, dat door werkgeversorganisatie VKW Limburg graag in de verf wordt gezet. "We hopen dat deze positieve verhalen andere ondernemers kunnen inspireren en aanmoedigen om in deze barre tijden dezelfde veerkracht en wendbaarheid aan de dag te leggen", besluit Gert Schreurs van VKW Limburg.