winkel mondmasker

Helpende handen stappen ter plaatse af

Winkels, scholen en overheidsinstanties die op termijn terug opengaan, moeten nu investeren in maatregelen rond social distancing. Eventbureau Hood & Tell uit Hasselt heeft daarom het concept Six Feet in het leven geroepen. Het gaat om een totaalpakket, waarbij na een analyse ter plaatse, producten in stelling worden gebracht als desinfectiezuilen, beveiligingsschermen, signalisatie, tel- en ticketsystemen en cashless betaalterminals.

"Iedereen moet zich stilaan gaan voorbereiden op heropening", zegt zaakvoerder Tom Smeets. "In een zeer snel veranderende context, onder tijdsdruk en met vaak een overload aan informatie is het niet evident om dit snel georganiseerd te krijgen. Daarom voorzien wij met Six Feet (de Engelse social distance-maat) een totaaloplossing om zo snel mogelijk 'coronaproof' te zijn."

“De bedoeling is om samen met de klant ‘looplijnen’ van bezoekers en medewerkers in kaart te brengen. Op basis van deze gegevens en de specifieke sectorveiligheidsvoorschriften, komen we tot een configuratie die ervoor zorgt dat de 2 voornaamste veiligheidsvereisten in orde zijn: social distance en desinfectie van handen. Wij verzorgen tot slot voor de volledige installatie van alle materialen.”

Smeets is overtuigd dat zijn concept ook na de coronacrisis relevant zal zijn. "Bedrijven en instellingen gaan permanent de balans moeten vinden tussen het sociale- en het gezondheidsaspect. En daar is altijd een rol voor een bedrijf als het onze weggelegd.”