stitchly Designers en influencers op Stitchlie.

Het houdt steek: groot platform leert je naaien

Wat Njam! is voor foodies, is Stitchlie voor naailiefhebbers: een allesomvattend platform waarop zowel beginners als gevorderden alles kunnen leren over de technieken en materialen om zelf kleding en andere creatieve toepassingen te maken. Het initiatief komt van het Zonhovense bedrijf Befrako, verdeler van naaimachines als Singer, Pfaff en Husqvarna Viking.

Koen Evers, zaakvoerder van Befrako, is een gepassioneerde hobbykok, die haast dagelijks een kijkje neemt op platforms als Njam! om inspiratie op te doen in de keuken. Zo leert hij van professionals hoe nieuwe technieken worden toegepast, welke ingrediënten het meest geschikt zijn en krijgt hij voorbeelden om creatieve gerechten te maken. Al die voordelen wil hij nu toepassen op zijn eigen business. Als exclusief invoerder en verdeler van alle soorten naaimachines, wil hij een breed aanbod van content beschikbaar maken voor zowel beginnende als gevorderde naaisters. Met die doelstelling is Stitchlie gebouwd (door het Genkse bedrijf CodeCapital, nvdr.), een innovatief platform dat beleving creëert voor iedereen die met een naaimachine, patroon, naald of draad aan de slag wilt gaan.

“Stitchlie is een platform dat naaien niet alleen eenvoudiger, maar ook leuker en inspirerender maakt”, zegt hij. “De app bevat een uitgebreide videocollectie die is afgestemd op verschillende niveaus. Beginners kunnen leren hoe ze hun eerste steken zetten, terwijl gevorderden geavanceerde technieken en projecten kunnen ontdekken. De tutorials van gekende designers, influencers, professionele naaisters en inspirerende creatievelingen zijn helder en praktisch: van basisvaardigheden en machinegebruik tot creatieve projecten zoals kleding, accessoires en zelfs woondecoratie.”

Influencers en mode-ontwerpers

“Naast de educatieve waarde biedt Stitchlie ook inspirerende extra’s, zoals exclusieve interviews met modeontwerpers en andere creatievelingen”, gaat Koen Evers verder. “Deze experts delen hun technieken, trends en persoonlijke tips, wat een unieke inkijk geeft in de wereld van design. Bovendien werkt het platform samen met bekende en opkomende influencers en ontwerpers, die voor originele en boeiende content zorgen. Zo blijft Stitchlie een frisse en moderne plek waar creativiteit bloeit.”

Het nieuwe platform heeft ook een interactieve component. “Gebruikers van Stitchlie kunnen hun eigen creaties uploaden en hiermee anderen inspireren. Ze kunnen ook advies vragen van experts en medegebruikers. Bedoeling is echt om er een community van gelijkgestemde liefhebbers van te maken.”

Befrako nodigt iedereen uit om Stitchlie gratis te proberen met een proefperiode van 30 dagen. Wie de video’s, workshops, downloads en chats wil blijven volgen kan een maandelijks abonnement nemen.