Hoe solidair is uw bedrijf?

KeiSolidair is een actie voor het goede doel, waarbij bedrijven en organisaties hun medewerkers motiveren om iets 'terug te geven aan de maatschappij'. Daarvoor kunnen tal van acties op het getouw gezet worden: auto's wassen, één maaltijdcheque inbrengen, gesponsorde loop- of fietsacties, enzovoort. "Ieder bedrijf kiest zelf welke actie ze willen voeren," zegt Geert Kenis. De opbrengst van de actie gaat integraal naar sociale projecten, waaronder projecten van Een Hart voor Limburg. Zoals bekend steunt Een Hart voor Limburg projecten voor maatschappelijk kwetsbare kinderen, zoals ernstig zieke kinderen, gehandicapte kinderen of kinderen in de kansarmoede.

KeiSolidair 120KeiSolidair is dit jaar aan de derde editie toe. Het hoogtepunt van de actie vormt de periode van 19 tot en met 28 september. Vorig jaar deden 50 bedrijven mee. "Nu zijn er al 40 bedrijven zich geëngageerd hebben. We mikken ook dit keer weer op 50 geëngageerde ondernemingen. Maar het mogen er altijd meer zijn," lacht Kenis. Vorig jaar bracht de actie 83.000 euro op.

Bedrijven die, samen met alle medewerkers, hun hart willen laten zien, kunnen zich inschrijven via deze link.