Hollands callcenter zoekt Vlaamse tongvallen

Het Maastrichtse contactcenter Teleperformance is op zoek naar 75 medewerkers “met een Vlaamse tongval”. Het bedrijf wil daarmee het stijgend aantal Vlaamse klanten terwille zijn. “Want die verwachten geen Nederlanders aan de andere kant van de lijn,” zegt Nathalie Herben van Teleperformance Maastricht. Het bedrijf mikt onder meer op Limburgers van de Maaskant. “Voor hen is Maastricht immers erg dichtbij.”

callcenterKandidaten (ook studenten) kunnen zich verwachten aan een contract van zes maanden, dat twee maal te verlengen valt. Deeltijds werken kan ook. “Een contract van onbepaalde duur behoort na de eerste of tweede contractverlenging tot de mogelijkheden,” stelt Herben. “Behalve een verzorgd taalgebruik, verwachten we wel de nodige flexibiliteit. Want avond- en weekendwerk horen er ook bij."

Teleperfomance is de grootste groep van contactcenters ter wereld. De van oorsprong Franse groep (genoteerd op Euronext Parijs) telt 175.000 medewerkers in 270 contactcenters verspreid over 62 landen. Vorig jaar haalde de groep een omzet van 2,433 miljard euro.