ITZU bryan heynen

HR-bedrijf profileert zich bij digitale KRC-supporters

Als aanvulling op de beleving in de Luminus Arena, heeft KRC Genk vorig jaar een dynamische app gelanceerd. Onderdeel daarvan is de verkiezing van de Man of the Match, die helemaal digitaal verloopt. HR-dienstengroep ItzU wil hier zijn wagonnetje aan vasthangen en is in een partnership gestapt. "Een primeur", aldus KRC Genk en ItzU.

“De Luminus Arena is de belangrijkste ontmoetingsplaats met onze supporters, maar online is onze snelste manier om met hen te communiceren", zegt Brand & Communication Manager Willem Boogaerts. "We zetten er als club dan ook sterk op in. Zo werken we hard aan onze officiële KRC Genk-app. Die bestaat intussen 1 jaar, en is nu al goed voor méér dan 12.000 installaties. We bieden onze supporters hiermee allerlei interessante en exclusieve content: van live-verslaggeving van elke wedstrijd, het sparen van getrouwheidspunten tot het opladen van de clubcard."

Met deze app kan ook gestemd worden op de Man of the Match. Per wedstrijd nemen er een duizendtal supporters aan deel. Een uitgelezen kanaal om meer visibiliteit te genereren, vindt HR-dienstengroep ItzU, die 'presenting partner' wordt van de Man of the Match. "We zijn heel trots op deze samenwerking, vooral omdat we op een digitale manier aan activatie doen met een partner die tof en relevant is voor onze supporters”, aldus Willem Boogaerts.

Bij ItzU ligt de samenwerking in het verlengde van de andere sportieve activiteiten die het bedrijf ondersteunt. "Naast ons professionele triatlon-team wordt ook KRC Genk via dit nieuwe partnership een structurele partner om ons ItzU-dna en onze waarden mee uit te dragen”, aldus Kristien Moelans, Marketing Manager van ItzU. "We zijn dan ook erg fier dat we met KRC Genk dit innovatieve concept mogen ondersteunen."