iAssist Marion

iAssist spurt stevig uit de startblokken

iAssist, het kantoor van Marion Sterckx dat straffe administratieve profielen op periodieke basis naar bedrijven stuurt, groeit als kool. Waar de jonge dienstverlener vorig jaar 3 mensen in dienst had, zijn er dat intussen al 7. "En de vraag blijft alsmaar toenemen. We zijn genoodzaakt om opnieuw naar een groter kantoor uit te kijken", aldus zaakvoerder Marion Sterckx, die momenteel het 5-jarig bestaan van haar onderneming viert.

"Behalve op vrijdagnamiddag, als alle medewerkers tegelijk naar ons kantoor op de Corda Campus komen, is het hier tijdens de week vrij rustig", steekt Marion van wal. "Onze mensen vertoeven dan ook bij klanten. Soms een halve dag per week, bij anderen twee of drie volledige dagen... het kan allemaal. We stellen wel vast dat er een evolutie bezig is. Waar we vroeger veeleer moesten inspringen om bijvoorbeeld de meewerkende baas van een klein bedrijfje te ontzorgen van administratieve taken, vullen we steeds vaker ook de aanvullende noden in van grotere ondernemingen. Ze hebben te weinig werk om een fulltimer aan te werven, of vinden die niet, en doen daarom liever een beroep op één en dezelfde specialist van iAssist, die op vaste dagen, hetzij bij hen op kantoor, hetzij van thuis uit, de perfecte ondersteuning kan bieden op lange termijn. Ook vervangingen van administratieve medewerkers komen vaker bij ons terecht."

Flexibel

De profielen die iAssist op de payroll heeft staan, zijn niet op elke straathoek te vinden. "Ze moeten in de eerste plaats van vele markten thuis zijn, want soms is het werk vooral hr-gericht, soms meer boekhouding, juridische zaken of marketing... Het gaat heel breed, en dat moet je liggen. De voornaamste kwaliteit die onze mensen moeten bezitten, is flexibiliteit. Het is daar een halve dag, vervolgens een dag ergens anders, en daarna nog eens elders: je moet dus telkens de switch tussen de klanten en dossiers kunnen maken. Tot slot moeten onze medewerkers heel klantgericht kunnen denken. Ze moeten de focus en de goesting tonen om de klanten volledig te ontzorgen. Om hen te soigneren, zeg maar. Alleen zo ervaren de klanten ons als een meerwaarde, en daar is onze business op gebaseerd, uiteraard."

Feestjes
De snelle groei bij iAssist wil niet zeggen dat de interne medewerkers van elkaar vervreemden. "We houden sowieso voor iedereen de vrijdagmiddag vrij, zodat er ook onderling kennis kan uitgewisseld worden, de aanpak van bepaalde dossiers kan besproken worden en de teamspirit kan opgevijzeld worden. Daarnaast zijn onze medewerkers ook goed geïntegreerd bij onze klanten zelf. Alsof het eigen collega's zijn, worden ze mee uitgenodigd voor feestjes, krijgen ze een attentie op feestdagen, enzovoort. Kortom, wie voor iAssist aan de slag gaat, is zeker geen eenzaat die in zijn eigen cocon leeft."

Potentieel
Marion Sterckx maakt zich sterk(x) dat dit nog maar het begin is. "Onze dienstverlening is nog te weinig gekend. Bedrijven kennen vandaag wel het systeem van uitzendkrachten én ook het inhuren van specifieke profielen voor finance of hr wordt veel gedaan, maar wat wij doen zit daar tussenin. Het inschakelen van allrounders, die op vaste dagen per week de boel komen draaiende houden, en dat op lange termijn, is een formule die langzaam maar zeker aan bekendheid wint. iAssist groeit nu wel snel, maar heeft nog groot potentieel voor de boeg. Niet alleen in Limburg trouwens, want ook daar buiten is de belangstelling groot. Wie weet welke ruimte we gaan nodig hebben als we binnen 5 jaar ons 10-jarig bestaan gaan vieren?"