de spelver kotk

Inzameling van zelfstandigen dikt aan tot 1 miljoen

Om iets voor het goede doel te doen, organiseerden de bedrijven van KMO-zone De Spelver in Bilzen in 2013 een heuse Breugelavond. Het was de start van een aanhoudend initiatief om geld in te zamelen voor Kom op Tegen Kanker. Met de fietsclub Gelo, die de kop trekt van deze actie, werd intussen al 1,075 miljoen euro ingezameld. Inkomend voorzitter Alain Ketelslegers wil nu nog een tandje bijsteken...

Gelo1000 is een tocht waarbij de teams van Gelo-fietsclub 1000 kilometer afleggen voor Kom op Tegen Kanker. Een zeer wijd verspreid project, dat weerklank vindt bij honderden bedrijven en particulieren in heel Limburg.

Drijvende kracht achter Gelo1000 was 16 jaar lang Jean-Pierre Oben, die met de verkoop van wafels en tientallen andere acties, een monsterbedrag voor het goede doel wist te verzamelen. De teller staat momenteel op 1,075 miljoen euro, integraal te besteden aan het vermijden, verzachten en bestrijden van kanker.

Het oorspronkelijke initiatief van de zelfstandigen krijgt nog steeds navolging. De voorzittershamer van de club wordt door Jean-Pierre Oben overgedragen aan Alain Ketelslegers, logistiek consulent en docent van beroep. Hij wil nog een tandje bijsteken en nog meer bedrijven overtuigen om een bijdrage aan dit schitterende initiatief te leveren. Wordt dus vervolgd!