Belgian Week is een groot festival op 2.400 meter hoogte. In Val Thorens worden top-dj’s als Dimitri Vegas, Regi en Yves V verwacht. Zowat 3.000 bezoekers, voornamelijk hogeschool- en universiteitsstudenten die na de semesterexamens van een lesvrije week genieten, vieren er feest.
De organisatie is in handen van Limburgers. Juan Garcia-Vilar (uit Maasmechelen) begon ermee 10 jaar geleden en ook dj Reygel (Hasselaar Matthias Reygel) en Philippe Grammen (Sint-Truiden) trekken mee aan de kar. “Onze jubileumeditie belooft memorabel te worden,” aldus Garcia-Vilar. “We zetten alles op alles om dit jaar nog grootser uit te pakken met nieuwe acts, onvergetelijke après-ski momenten, en speciale activiteiten om onze gasten samen te brengen. Het blijft magisch om Belgen in Frankrijk samen te zien genieten, terwijl Val Thorens een week lang in Belgische kleuren ondergedompeld is.”
Itzu Group, het bedrijf van Louis Kemps, Luc Lormans en Koen Jansen, is de trotse partner van de Belgian Week. De hr-dienstverlener heeft als partner van Pukkelpop veel ervaring met het inzetten van personeel op festivals en met merkactivatie voor dit doelpubliek. “Het festival daagt ons uit om grenzen te verleggen, en zelf willen we ook bergen verzetten’ en mikken we graag hoog”, aldus Winde Engels, Marketing Coördinator bij Itzu Group. “Tijdens festival zorgt een team van gemotiveerde Itzu-medewerkers en studenten voor een warm onthaal, ticketbeheer en gastvrije begeleiding. Dit evenement brengt mensen samen en creëert verbinding, iets waar wij volledig achter staan.”