meadow gin joumani

Joumani pikt gin-label op

Vijf jaar na de lancering van zijn eerste gin, pikt ondernemer Youssef Joumani de productie op met de uitbreiding van zijn label. "Meadow is in de eerste plaats een smaakvolle gin, die daarnaast ook alcohol bevat", zegt hij.

Youssef Joumani is een creatieve consultant. Met zijn bedrijf Joumani is hij vooral actief in de grafische vormgeving. Daarnaast is de ondernemer ook een fervent hobbykok. "Ik was enkele jaren geleden helemaal mee met de gin-hype, maar vond in het gamma niet direct een smaak die ik graag in mijn keuken gebruik", vertelt hij. "Vandaar dat ik samen met Spirits by Design heb samengewerkt om 5 jaar geleden de eerste Joumani-gin te produceren. De Mediterranean, zoals deze smaak heet, bevat toetsen van kaneel, gember en sinaas." Een commercieel succes werd het echter niet. "De kwaliteit was er, maar door gebrek aan een webshop en andere verkoopkanalen, stierf het project een stille dood."

Nu heeft Joumani de draad opgepikt. "Met de Meadow is er nu een smaak die honing, tijm en citroengras bevat. Een fris alternatief voor de kruidige eerstgeborene. Het voornaamste kenmerk is dat de smaak van de ingrediënten overheerst, en niet die van de alcohol. Dat is jammer genoeg bij heel veel gins wel het geval. Ik ben supertrots op het resultaat en vastberaden om er deze keer een echt succes van te maken."