kim severy1

Kim kapt ermee: Mamzel viert einde in schoonheid

Mamzel, de erg gekende online en offline cadeautjeswinkel, houdt op te bestaan. Zaakvoerder Kim Severy zag na enkele forse tegenslagen de cijfers slinken als sneeuw voor de zon, en beslist daarom om na 15 jaar in schoonheid te eindigen. Na een volledige uitverkoop volgt nog een grote fuif om het afscheid te vieren.

Mamzel werd in 2010 opgericht door Kim Severy en Kim Hardy. In 2019 nam Severy de zaak volledig over en transformeerde het bedrijf – onder invloed van covid – van een home party-concept in de woonkamer tot een online succesverhaal. Later kwam er een fysieke winkel in Diest bij.

“We slaagden erin om mensen oprecht te raken met originele ‘blijmakers’, persoonlijke service en een authentieke missie, namelijk mensen verbinden”, vertelt Kim Severy. “De afgelopen jaren kende Mamzel echter, net als vele ondernemingen, woelige tijden. Ook persoonlijk. Van een kankerdiagnose en een pandemie tot economische uitdagingen, zoals stijgende kosten en een misgelopen pop-up deelname. Ondanks die tegenslagen bleef Mamzel overeind met optimisme, creativiteit en veerkracht.”

Lees ook: Mamzel speelt winkeltje op 3 locaties.
“Maar: we leven in een gekke wereld en een woelige economie”, aldus nog Kim. “Jarenlang was ik veerkrachtig en bogen we mee. Maar nu is de rek uit Mamzel. En dat is oké. Het is tijd om los te laten, in schoonheid.” De webshop sluit op 24 juni, een dag later de winkel in Diest en de 26ste het magazijn in Lummen. “Ik wil onze community, klanten, medewerkers en partners uit de grond van mijn hart bedanken. Ik ben fier op wat we samen gebouwd hebben. Mamzel stopt, maar de herinneringen blijven.”

“Tot het zover is organiseren we een ultieme uitverkoop met 30% korting op het volledige assortiment”, aldus nog Kim. “En tot slot vieren we op donderdagavond 26 juni het afscheid in Lummen, met beats van DJ Jan Vervloet. We willen eindigen zoals we zijn begonnen: met verbinding, warmte en veel dankbaarheid,” besluit de vaak bekroonde onderneemster.