FeWeb Winnaars Limburg

Limburgse laureaten pronken met prijzen

Elk jaar plaatst FeWeb, de beroepsvereniging van digitale bedrijven, de Belgische expertise van onze agencies in de schijnwerpers op de FeWeb Awards. De inzendingen van 3 Limburgse bureaus werden als beste verkozen op vlak strategie, de aanpak en de resultaten: Yungo, Yappa en Novation.

Yungo voor Metabo: Campaign of the Year
Wouter Dorissen, zaakvoerder bij creatief marketingbureau Yungo uit Genk: “Met onze TikTok-campagne ‘Nothing You Can’t Do’ voor Metabo brachten we het gereedschapsmerk onder de aandacht bij de jongere generatie. Wij zijn enorm blij met de erkenning als Campaign of the Year en dankbaar dat we vast mogen samenwerken met een topmerk als Metabo.”

Yappa voor Mamzel: Webshop Champ of the Year
Yappa, digital agency uit Bilzen, viel met de webshop voor Mamzel eerder dit jaar al in de prijzen. Ook in deze Award kwam hun e-commerce-oplossing als beste uit de bus. De jury gaf aan: “De shop die ons geïnspireerd heeft: we hebben niet alleen gekeken naar de technische kant, de check-out, UX, … maar ook wie erin slaagde om zich goed in te leven in de doelgroep. En eerlijk gezegd, de beleving spat echt van het scherm.”

Novation voor Symfoon: Accessible website of the Year
De Houthalense website- en webappontwikkelaar Novation ontwikkelde prijsduif Symfoon: het Vlaams blinden- en slechtziendenplatform dat ook beheerd wordt door personen met een visuele beperking. Zaakvoerder Nicky: “Inclusie is belangrijk voor ons en trachten wij in de brede zin toe te passen. Daarom is het een hele eer voor ons om deze erkenning te ontvangen van Feweb. Het motiveert ons om deze weg te blijven volgen!”.

De drie zaakvoerders zijn blij om samen Limburg te kunnen vertegenwoordigen op het podium. “Zo blijven we onze provincie voordragen als broeihaard van creativiteit”, zeggen ze.