Limburgse werknemers moeten imago oppoetsen

Meer dan ooit is het belangrijk dat onze Limburgse bedrijven een positief imago uitstralen. "In een overgangsfase, waarin onze economie zich momenteel bevindt, moeten we tonen wat we kunnen," vindt Koen Hendrix, adjunct-directeur van VKW Limburg, de werkgeversorganisatie die elk jaar opnieuw de kar trekt van een grootschalige imagocampagne. Vandaar dat het VKW een nieuwe slogan lanceert: samen-werken aan een sterke toekomst.

campagneslogan vkwDe boodschap is deze keer vooral gericht op de werknemers van onze bedrijven. "We willen naast het 'entrepreneurship' ook het 'intrapreneurship' stimuleren," legt Hendrix uit. "Je kan ook intern, als loontrekkende, ondernemend zijn. De werknemers zijn de sleutel in de heropstanding van Limburg. Wij kunnen slechts het verschil maken als iedereen aan dezelfde koord trekt. Als iedereen, elke dag opnieuw, zijn talent inzet maximaal benut om zijn job zo goed mogelijk uit te oefenen. Zo kunnen en zullen we onze objectieven behalen."

Het VKW rekent op de voormalige winnaars van de Ambiorixprijs, die de boodschap van de campagne mee zullen uitdragen. "Er werden 1000 spandoeken met de slogan verspreid in de ondernemingen," zegt communicatiemanager Gert Schreurs. "Meer dan 100 bedrijven hebben bovendien onze oproep gesteund om via een promotiepakket als ambassadeur op te treden. Tot slot hebben we een groot bord met de slogan 'Ondernemen Versterkt Limburg' gemaakt. Dat zal als rondreizend pamflet langs de bedrijven passeren, waar het kan ondertekend worden."

Een knap filmpje over de totstandkoming van het campagnebeeld, kan je hier vinden.