Cegeka trekt met Digi naar telecom-klanten
De kogel is door de kerk. Het Limburgse IT-huis Cegeka wordt de vierde nationale telecomspeler in ons land. Knaepen en… Lees meer
Het huidige management van ICT-bedrijf Nascom heeft de aandelen van oprichter Jonas Coenen overgenomen. Jo Martens, Bart Vanuytrecht en Yves Heylen engageren zich hiermee om Nascom verder uit te bouwen tot een van de meest innovatieve “digital service design agencies” van België. LRM en Yvan Morel kopen daarenboven de aandelen van enkele kleinere aandeelhouders. Jo Martens vervangt Filip Coenen aan het hoofd van het bedrijf.
Jonas Coenen, oprichter Nascom: “10 jaar na de oprichting ben ik vooral trots op alle mensen die meegebouwd hebben aan het huidige Nascom. Mijn betrachting om voor een perfect eco-systeem te zorgen, waar creatieve en technologische talenten zich ten volle kunnen ontplooien en dit vanuit Limburg, is geslaagd. Met het nieuwe management onder leiding van Jo Martens staat er een sterk team dat de juiste strategische keuzes maakt.”
Als gevolg van deze wijzigingen wordt ook de samenstelling van de Raad van Bestuur aangepast. Jan De Schepper, Jonas Coenen (rechts op foto) en Filip Coenen (links op foto) verlaten de Raad van Bestuur, Jo Martens en Peter Manet treden toe.
Fundamenten voor groei
De laatste jaren evolueerde Nascom naar een professioneel ICT-bedrijf met een brede klantenbasis en duidelijke toekomstperspectieven. Tijdens de crisisjaren heeft Nascom onder leiding van Filip Coenen een solide basis gelegd om door te groeien tot de referentiespeler in de markt. De klantenportefeuille is evenwichtig verdeeld en bevat tal van mooie referenties zoals AB Inbev, Pepsico, Sony Europe, Mobistar, Studio 100, Van de Velde, Christelijke Mutualiteit, Recticel, Reynaers Aluminium, Record Bank, Vanbreda International en Corelio. Verder bouwde Nascom haar Drupal-competenties stelselmatig uit, waardoor ze vandaag bekend staat als één van de specialisten in de markt. Filip Coenen ziet zijn rol dan ook uitgespeeld en geeft de fakkel door aan Jo Martens die op basis van de ontwikkelde competenties Nascom verder zal positioneren als de strategische digitale business partner. Jo startte in 2010 bij Nascom als business development manager om kort daarna de verantwoordelijkheid op te nemen over de strategie van het ICT-bedrijf.
Zuurstof voor groei
Om de toekomstplannen van Nascom waar te maken verhoogt LRM het kapitaal van Nascom met 845.000 euro, waarvan 545.000 euro via omzetting van leningen door haar ARKiv-dochter en 300.000 euro in cash.
De kogel is door de kerk. Het Limburgse IT-huis Cegeka wordt de vierde nationale telecomspeler in ons land. Knaepen en… Lees meer
Ronny Ruyters, CEO van IT-huis ACA Group, speurt momenteel in binnen- en buitenland naar interessante overnames. Het is de enige… Lees meer
Na een pauze van 2 jaar organiseerde ICT-specialist EuroSys Business opnieuw een groots netwerkevent waarop 5 bedrijven een mooie award… Lees meer
Tim Vandewinkel van het bedrijf Loft Interieur/Lofra Projects met vestigingen in Kinrooi en Diepenbeek, mag zich een jaar lang de… Lees meer
Thierry Jacobs opent op 16 oktober de gloednieuwe 'citylounge' Saint Street op de markt van Sint-Truiden. “De afgelopen twee jaar… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen