Marketing Directeur Mathieu Gijbels speelt hoofdrol in eigen positioneringscampagne

Herman Verwimp, Marketing Directeur van Mathieu Gijbels, wordt 50 eind deze maand. Daarom verrassen zijn collega’s hem vandaag op een heel bijzondere manier.  Zo speelt Herman voor een dag zélf de hoofdrol in zijn eigen positioneringscampagne rond De Voordenkers.

Herman Verwimp, sinds 10 jaar Marketing Directeur bij aannemer Mathieu Gijbels, lanceerde dit voorjaar een positioneringscampagne rond  De Voordenkers. Deze woordcombinatie staat centraal in de marketing en communicatie van Mathieu Gijbels. Een positionering die duidelijk zegt waarvoor Mathieu Gijbels staat; een VOORdenkende aannemer, een bedrijf waar Voordenkers werken.

Herman Verwimp

Herman Verwimp, de drijvende kracht achter de positionering rond De Voordenkers, wordt nu vandaag voor één dag nietsvermoedend zelf het gezicht van deze campagne. “In onze communicatie staan onze mensen altijd centraal, een concept dat Herman bij ons geïntroduceerd heeft. Zo staan onze mensen op onze camionetten, onze werfpubli, onze website. We vonden Hermans vijftigste verjaardag nu de ideale gelegenheid om hem zelf eens in de kijker te zetten. En een koekje van eigen deeg te geven :-)”, aldus de dames van Hermans team, met volle goedkeuring van Mathi Gijbels. “En hoe konden we dat beter doen dan hem voor een dag zélf de hoofdrol te laten spelen in onze marketing & communicatie?”, aldus Chantal Vanaken, Hr Manager.

“Herman zal verrast opkijken wanneer hij op kantoor arriveert vandaag”, gaat Mathi Gijbels verder. “Zo hebben we posters opgehangen van bekende actiehelden zoals Superman, Rocky en James Bond met Hermans gezicht op. Herman, De Voordenker bij uitstek speelt letterlijk de hoofdrol vandaag in onze communicatie. En al deze filmposters hangen overal in ons kantoor en onze ateliers.”

Herman zelf is helemaal niet op de hoogte van deze verrassing. “Vandaag zal hij ongetwijfeld wel verschieten wanneer hij in zijn mailbox dit persbericht ziet verschijnen”, lacht Mathi. “En ook wanneer hij zichzelf overal op de filmposters ziet prijken. Iedereen die Herman eens als actieheld wil zien, moet zeker maar eens op onze Facebook pagina kijken vandaag,” vult Kristien Moelans, Marketeer, aan.

Leuk detail: de initiatiefnemers van deze verrassing, de naaste medewerkers van Herman (de afdelingen Human Ressources, marketing en administratie), zijn overigens allemaal vrouwen. Of dit iets over Herman zelf zegt? “Misschien wel”, vullen zijn collega’s lachend aan. “Naast voetbal is Herman verzot op chocolade. Iets wat we trouwens allemaal met hem gemeen hebben.”.