“Marketing is dood”. Genks bureau organiseert begrafenis

Yungo, het marketingbureau uit Genk, heeft met een opmerkelijke stunt de aandacht gevestigd op een nieuwe manier om aan marketing te doen. "Het tijdperk van de klassieke advertentie is al lang voorbij", aldus medeoprichter en zaakvoerder Wouter Dorissen. "Het wordt tijd dat bedrijven beseffen dat er veel meer creativiteit en nieuwe mediakanalen nodig zijn om een merkt ├ęcht te laten opvallen. Met de traditionele marketing symbolisch ten grave te dragen, geven we graag het startschot voor de hele sector om innovatief en dynamisch uit de hoek te komen."

Getooid in lange paarse gewaden en maskers van doodgravers, liepen de medewerkers van Yungo achter de lijkwagen aan op C-Mine. Ze wandelden naar de terril, waar ze symbolisch de assen van de traditionele marketing over het Genkse landschap uitstrooiden.

"Een teken dat oude, klassieke marketing dood en begraven is", stelt Wouter Dorissen. "Er vindt in onze sector een noodzakelijke transformatie plaats naar hypermoderne, efficiënte marketingtechnieken die de juiste doelgroepen gericht kunnen bereiken. Om dat te realiseren voor je klanten moet je wel een disruptive agency zijn. Dus geen traditioneel bureau dat met oogkleppen voortbouwt op de successen van het verleden, maar daar aan voorbijgaat door de noden van de huidige generatie klanten te erkennen. Mainstream marketing is voorbij. Het is tijd voor een frisse, creatieve en impactvolle benadering om merken echt
te laten opvallen. Wie dat kan? Alleen zij die bereid zijn om de status quo uit te dagen!"