Door de verkoop van de Limburgse telefoonoperator en internetprovider Mobile Vikings aan Medialaan, is de omzet daar fors gestegen. In plaats van 4,8 procent groeide de omzet met 11,3 procent tot 89,4 miljoen euro. Een cijfer dat ook doorweegt voor uitgeverij Roularta, aangezien die een belang van 50 procent in Medialaan aanhoudt.
Roularta wist in de eerste jaarhelft de nettowinst met de helft te verhogen. Dat is vooral te danken aan de audiovisuele poot van het bedrijf, waartoe bijvoorbeeld VTM behoort (voor de helft). De reclame-inkomsten van de audiovisuele media zijn gestegen, terwijl de inkomsten voor de gedrukte publicaties, zoals Knack en Trends, achteruit zijn gelopen. Nieuwe formules zoals ‘video on demand’ en ‘uitgesteld kijken’ geven een boost de opbrengsten van Roularta. De internetreclame ging 12,8 procent hoger.
De groepsomzet (zonder belangrijke joint ventures als in VTM en Mobile Vikings) daalde met van 150 miljoen naar 143 miljoen euro.