whizzkits

Nieuw bedrijf voor Karin Van De Velde

Het Truiense contactcenter Callexcell krijgt een baby. De nieuwe telg Whizzkits gaat de klantendiensten van bedrijven helpen met het digitaliseren en automatiseren van hun processen.

Whizzkits is een aparte bedrijfstak van Callexcell die meteen een team van tien mensen telt. Het doel van de onderneming is technologie te introduceren bij de klantendiensten, zodat ze op een meer geautomatiseerde manier de vragen van klanten kunnen behandelen. Whizzkits zet daarvoor enerzijds in op technologieën zoals speech-to-text, voice- en chatbots. Anderzijds ondersteunt het nieuwe bedrijf hun klanten die problemen ondervinden met bijvoorbeeld online betaaloplossingen of Search Engine Optimization (SEO).

“Enkele belangrijke spelers in de automotive- en retailsector toonden al interesse, en ook voor andere bedrijfstakken kunnen de technologieoplossingen een gamechanger betekenen”, zegt CEO Karin Van De Velde. “Callexcell is al jaren een gevestigde waarde in het Belgische contactcenter-landschap. Nu wordt onze missie verfijnd naar Customer Solution Center, waarbij we resoluut de digitale kaart trekken.”

Whizzkits heeft vandaag een team van een tiental technologiewizards in dienst, die hun thuisbasis hebben in Sint-Truiden. Elk van hen heeft al jaren ervaring op het vlak van technologie en digitalisering. Daarnaast is Callexcell voor Whizzkits op zoek naar extra specialisten. De nieuwe afdeling mikt voor dit jaar al op een omzet van 1,5 miljoen euro.