xqzt eric en pierre

Nieuw bedrijf weet wat u wil: “een goei”

Wie thuis een huishoudhulp nodig heeft, zal als voornaamste criterium naar voor schuiven dat het ‘een goei’ moet zijn. Iemand die de stiel kent, punctueel is, van aanpakken weet en vooral het werk ‘ziet’. Kortom: iemand waar je op kunt vertrouwen en liefst voor heel veel jaren aan boord kunt houden.  Het is op deze profielen dat XQZT (spreek uit: exkwizit) de focus legt. Het gloednieuwe bedrijf van Eric Martens, John Donders (bestuurder Cleaning Factory) en Pierre Deville speelt in op deze vraag en levert bij u thuis geen gewone poetsvrouw of huishoudhulp, maar een ervaren en getrainde ‘home manager’.

“De mensen die wij naar de klanten sturen, zijn -met permissie gezegd- inderdaad ‘next level’,” zegt Pierre Deville, coördinator van XQZT. “Ze hebben ervaring, zijn vaktechnisch erg bekwaam, beschikken over vele soft skills zoals communicatieve vaardigheden, en je kunt er altijd op rekenen. Degenen die al die kwaliteiten combineren, zijn een zeldzaamheid. Niet elke kandidaat-home manager kan zo maar starten bij ons. We doen dan ook een zeer grondige werving en selectie en maken zo de perfecte match met de behoeften van de klant. Na een huisbezoek op de werkplek, wordt een functieprofiel voor de geknipte kandidaat opgesteld, zodat we de ideale combinatie kunnen maken.”

Een goei mag iets kosten…

De dienstverlening van XQZT bestaat uit het klassieke takenpakket van huishoudhulpen met dienstencheques: poetsen, wassen, strijken, koken of boodschappen doen. “In dat opzicht zijn we inderdaad vergelijkbaar”, aldus Eric Martens (ex-Flexpoint en Clixxs), die mee aan de kar van XQZT trekt. “Vandaar ook dat de basisprestaties met dienstencheques kunnen betaald worden. Omwille van de excellentie die we garanderen, komt daar nog een servicekost bij. Een prijs die dit niveau van home managers meer dan waard is. We merken dan ook bij de klanten van XQZT dat ze heel graag bereid zijn die opleg te betalen. ‘Een goei’… dat mag iets kosten… En we begrijpen dat niet iedere klant aan die extra service en prijs een behoefte heeft, en dat is logisch. Ons doelpubliek bevindt zich vooral bij de mensen die bereid zijn een financiële inspanning te leveren om totaal ontzorgd te worden.”

Extra voor de nanny

Naast het verhaal met de dienstencheques, breidt XQZT de overige dienstverlening verder uit. “We stellen heel vaak vast dat er buiten het klassieke takenpakket van onze mensen, nog andere professionals een rol kunnen spelen in de totale ontzorging van de klant”, legt Deville uit. “XQZT gaat dan binnen het gigantische netwerk van partners op zoek naar een tuinman, schilder, nanny of wat dan ook: stuk voor stuk specialisten, die elk op hun manier bijdragen om elke vraag van de XQZT-klanten invulling te geven. Uiteraard moeten deze diensten dan apart, dus buiten het systeem van de dienstencheques, worden aangerekend.”

Elektrische wagen

Omdat ze net dat tikkeltje meer hebben dan de ‘gewone’ huishoudhulpen, wordt er voor de medewerkers van XQZT een betere verloning voorzien. “We spreken dan van hogere maaltijdcheques en een elektrische bedrijfswagen die ook privé mag gebruikt worden”, legt Eric Martens uit. “Incentives om het beste talent naar ons te halen en te behouden. Ander voordeel dat we hen bieden, is dat ze niet om de paar uurtjes naar een ander gezin worden gestuurd. Wij accepteren alleen klanten die minstens 8 uur per week iemand nodig hebben. Dat geeft stabiliteit aan onze medewerkers en laat toe dat ze een sterke vertrouwensband met hun klanten kunnen opbouwen.”

 

De service houdt overigens ook in dat de medewerkers van XQZT uitermate goed opgevolgd worden. “We gaan ter plaatse bij de klant om de prestaties te evalueren en bij te sturen waar nodig. Die korte opvolging is nodig om elk misverstand te vermijden en om alle partijen op elk moment tevreden te houden. Dat is de kern van ons businessmodel. Wij geloven er in iedereen geval 200% in. Dus als je een steengoede home manager of een leuk gezin met behoefte aan professionele hulp kent, aarzel niet ons te contacteren!”