Nieuwe collectie JBC voor 100% recycleerbaar

De Houthalense kledingketen JBC pakt uit met een primeur. Als eerste in de sector brengen Bart en Ann Claes een collectie op de markt volgens het principe van cradle-to-cradle. Dat houdt in dat alle materialen die gebruikt worden in het productieproces, kunnen gerecycleerd worden tot grondstoffen voor nieuwe kleding. Aan de klanten van deze Revive-collectie, zal worden gevraagd om de kledij opnieuw bij JBC in te leveren als ze er vanaf willen. Op die manier is de cyclus van duurzaam materialengebruik rond.

clijsters jbcVoor JBC is het een volgende, maar logische stap in het uitrollen van de waarden rond Corporate Social Responsability. "Het is onze visie dat we als bedrijf moeten groeien door op een duurzame manier om te gaan met onze klanten, medewerkers, leveranciers, en met het milieu," vindt Bart Claes. "De combinatie hiervan laat ons toe om innovatief te zijn. Met onze collectie bewijzen we dat dit een economische meerwaarde niet in de weg staat. We spreken vooral een publiek aan dat gevoelig is voor duurzaamheid, maar willen ook alle anderen bewust maken dat dit de manier is waarop we in de toekomst over productie en consumptie moeten denken."

Aangezien de Revive-collectie sportieve kleding is, wist JBC bekende topsporters te engageren om als uithangbord te fungeren. Veldrijder Sven Nijs en tienkamper Hans Van Alphen showen in de promocampagne de lijn voor mannen, terwijl zeilster Evi Van Acker en Kim Clijsters (foto) de vrouwelijke kledij presenteren.