Nieuwe huisstijl voor Mobile Vikings

De Hasseltse telecomoperator Mobile Vikings verjongt grondig zijn imago. De nieuwe stijl zoekt aansluiting bij de evolutie die het bedrijf tijdens de voorbije zes jaar zelf doormaakte: een zoektocht naar eenvoud. Die vertaalt zich in zowel een splinternieuwe huisstijl als een nieuwe website.

Mobile Vikings kreeg sinds de oprichting een sterke community. Dat groepsgevoel is typerend voor de Viking, die zich aangetrokken voelt door de no-nonsense aanpak, de bodemprijzen en het tegendraadse karakter.

logo mobile vikings“Onze website is tijdens de voorbije jaren organisch gegroeid. Tientallen bijkomende features en nieuwe diensten werden er stelselmatig aan toegevoegd. Na 6 jaar drong een vereenvoudiging zich logischerwijs op”, stelt Chief Viking Hans Similon. “Simpele pakketten voor mobiele telefonie en dataverkeer, een heldere toegang tot onze producten en de ambitie om het meest klantvriendelijke telefoonbedrijf te zijn en te blijven. Tegelijk komen er nog steeds nieuwe producten en diensten bij. Vikings zijn vernieuwers en daar zullen we niet mee stoppen, integendeel. Meer content verenigen met meer eenvoud: een spannende uitdaging.”

Tegelijk krijgt het bedrijf vanaf vandaag een nieuwe huisstijl. “Na zes jaar mag dat”, stelt de opperviking. “Het jonge bedrijf kreeg al meteen een sterke smoel, maar verdient even goed verjonging. We willen niet breken met ons imago dat ons vanaf het begin een enorme groeischeut verzekerde. De zwart-wit drakkar (de Vikingboot) draagt bij tot het wij-gevoel van zowel klanten als personeel. We beslisten bijvoorbeeld om het gestalt van ons logo te behouden, maar te restylen. De restyling is bovendien al afgetoetst bij de adviesraad van de eigen Viking-leden: de Viking Advisory Board. We leggen graag ons oor te luister bij de Vikings en aan de hand van de signalen die we van hen opvingen, hebben we naast enkel de restyling van de website ook enkele nieuwe features geïmplementeerd.”

De nieuwe website wil het de Viking nog eenvoudiger maken om zijn account te beheren, en bevat ook een forum om de dialoog met en onder de Vikings een betere structuur te bieden. Tegelijk biedt de nieuwe navigatie de mogelijkheid om in de toekomst snel en gemakkelijk nieuwe features en producten toe te voegen. “Dat zal meer dan nuttig blijken als ik zie in welke richting we stevenen,” lacht Hans Similon. “We staan stevig in de branding, en de strijd van de Vikings is nog maar goed begonnen.”