strikly business (Foto: Sven Dillen)

Nieuweling op Corda stopte met school op 15e

Stéphanie Ouachan (33), CEO van Striktly Business Software, heeft zopas officieel haar nieuwe kantoren in Hasselt officieel geopend. Daarmee strijkt een opmerkelijk ondernemer neer op de Corda Campus.

Het technologiebedrijf Striktly Business Software ontwikkelt cloud-gebaseerde CRM- en ERP-oplossingen voor zelfstandigen en kmo’s. “In mensentaal runnen we een facturatieplatform in ‘the cloud’ dat heel gemakkelijk is om te gebruiken”, zegt CEO Stéphanie Ouachan.

Met succes, want de Strikly Business Software telt 4 jaar na de oprichting bijna 50 mensen. Een mooi parcours voor de stichter, die toen ze 15 jaar was stopte met school. “Ik kan gewoon niet stilzitten”, vertelt de Antwerpse haar verhaal. “Ik wil vooruit, al van kleins af aan. Toen ik 10 was, speelde ik al ‘zakenvrouw’ met eigen businessplannetjes. En op mijn 15de ben ik thuis vertrokken.” Stéphanie Ouachan verhuisde toen ze 18 was naar Spanje om er de taal te leren, en sloeg toen ze 21 was haar tenten op in Los Angeles. "Ik ging er naar dezelfde acteerschool als Hale Berry", zegt ze. “Een geweldige leerschool voor sales. Die school heeft me echt geholpen om toch een job vast te krijgen. De rest is geschiedenis.”

Lockdown
In 2017 zette ze met Strikly Business Software haar eigen bedrijf op poten. "Ik ben gestart met de samenstelling van een development team, dat snel aangroeide tot 25 mensen die stabiele programma’s voor ondernemingen gingen ontwerpen. En toen kwam de lockdown, een serieuze tegenvaller. Maar plots gingen de markten weer open en zijn we enorm gaan knallen. We hebben ons intussen opgeschaald tot bijna 50 mensen en we zoeken nog nieuwe collega's. Dit jaar openen we naast Hasselt, nog twee nieuwe kantoren in België. We hebben in ons land dan 5 vestigingen, plus eentje in Roemenië en eentje in Spanje.”

Uitvalsbasis
De gloednieuwe uitvalsbasis is Hal A van de Corda Campus in Hasselt. Het kantoor is een opvallende creatie waarvoor Ouachan het designteam van La Movida en de Brusselse influencer Tellementlui inschakelde. “We zijn geen saai, grijs technologiebedrijf, maar een jonge scale-up met een heel kleurrijk team met een streetwise-mentaliteit. Al die elementen vind je terug in het ontwerp van onze nieuwe Limburgse stek”, besluit de CEO.

DJ