Het nieuw samengestelde gezin dat na de overnames werd gevormd, was al een tijdje op zoek naar de meest ideale groepsnaam. Dat is Dreamland geworden. “We zijn voor deze beslissing niet over één nacht ijs gegaan”, zegt CEO Koen Nolmans. “We hebben verschillende scenario’s uitvoerig bestudeerd en gevalideerd bij klanten en medewerkers. Maar Dreamland is, zeker in België, een naam als een klok waaraan veel consumenten positieve waarden koppelen. Het zou niet verstandig zijn omwille van uitsluitend emotionele redenen te beslissen die naam van de markt te laten verdwijnen als er al zoveel geïnvesteerd werd in het commerciële potentieel.”
Hoewel de naam DreamLand behouden blijft, benadrukt het bedrijf dat er een complete make-over van het merk staat aan te komen. “De herlancering zal gepaard gaan met een nieuw logo, een nieuw verhaal op maat van de motieven van de verschillende doelgroepen en een nieuw winkelconcept”, stelt Nolmans.
In september dit jaar zal de naam Dreamland overal zichtbaar worden.