Ondernemersbeurs PXL

Ondernemersbeurs houdt netwerken warm

Loriana Allegrezza (E-Volve), Romy Bollen (Dos Chicas), Stephanie Thys (Sappig) of Koen De Moortel (Upstream): het zijn maar enkele van de bedrijfsleiders die zich op 12 mei wagen aan een pitch in het kader van de Ondernemersbeurs. "We willen zowel de ondernemers met elkaar laten kennismaken als jongeren enthousiasmeren om de stap naar het ondernemerschap te zetten", zegt Herve Van de Weyer, opleidingshoofd van het organiserende departement Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL.

Het evenementenbureau Bea-line Events, opgericht door studenten Céline Gabriëls, Britt Gybels en Téa De Laet, is de organisator van deze Ondernemersbeurs. Oorspronkelijk was het een fysiek evenement, maar door de coronamaatregelen hebben ze het over een online boeg moeten gooien. Heel concreet stellen oud-studenten én ondernemende studenten hun eigen bedrijf voor en ze delen ervaringen en tips aan het publiek via online pitches. Zo krijgen ze de kans om elkaar te leren kennen en te netwerken.

"Het is ook een goede manier om jongvolwassenen en volwassenen met ondernemingszin op weg te helpen naar het ondernemerschap", vindt opleidingshoofd Hervé Van de Weyer. "We stellen vast dat meer en meer oud-studenten én studenten de stap zetten naar het ondernemerschap. Daar kunnen wij als opleiding alleen maar trots op zijn. Dat wil zeggen dat we in de opleiding voldoende aandacht besteden aan het ondernemend handelen in de verschillende opleidingsonderdelen. Wij laten studenten ondernemingen starten tijdens hun opleiding. Zo hopen we dat er een zaadje wordt geplant. Alleen zo komen studenten erachter of ze willen ondernemen of niet."

Ondernemers die op 12 mei inloggen op de betrokken kanalen, kunnen ook een workshop volgen van Wil Michiels over zijn nieuwste boek ‘Fanstrategie’.