Netwerken op de tonen van Soulsister
Goede klanten, personeel of interessante prospects eens goed in de watten leggen? Dat kan op een unieke charity-avond die Een… Lees meer
Omdat klanten steeds veeleisender én selectiever worden in hun aankoopgedrag, waardoor duurzame klantenbinding steeds moeilijker wordt, moeten handelaars en kmo’s razendsnel kunnen inspelen op wat de klanten willen. Het detecteren en aanpakken van deze veranderende en nieuwe eisen is een uitdaging voor iedere onderneming.
Inge Ectors, onderzoeker bij PXL-Innovatief Ondernemen, legt uit: “Uit onderzoek blijkt dat kmo’s weinig in kaart brengen wat klanten echt willen of nodig hebben. Ze weten vaak onvoldoende wat er leeft bij klanten, wat klanten verwachten en –minstens even belangrijk- wat klanten niet wensen.” PXL wil daarom kmo’s een handje toesteken. Dat zal onder meer gebeuren door het ‘klantgerichtheidstraject’ dat de hogeschool heeft uitgestippeld.
“Alles begint bij praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek,” aldus nog Inge Ectors. “De klant is de sleutel tot een performantere kmo. Daarna volgt een professionaliseringstraject onder begeleiding van experts. “Kmo-bedrijfsleiders krijgen advies op maat, leren via klantenbevragingen en lerende netwerken hoe ze hun klanten nog beter kunnen bedienen en daarmee de performantie van hun bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen.”
Om het project toe te lichten, organiseert PXL alvast een gratis ontbijtseminarie over dit topic.
Goede klanten, personeel of interessante prospects eens goed in de watten leggen? Dat kan op een unieke charity-avond die Een… Lees meer
De Hasseltse opleidingsverstrekker Confocus heeft zopas een hybride opleidingszaal geopend. De ruimte die plaats biedt aan 50 cursisten én via… Lees meer
De Biehal uit Lommel, dat al bijna 30 jaar zorgt draagt voor mensen die moeilijk of geen job vinden in… Lees meer
Tim Vandewinkel van het bedrijf Loft Interieur/Lofra Projects met vestigingen in Kinrooi en Diepenbeek, mag zich een jaar lang de… Lees meer
Thierry Jacobs opent op 16 oktober de gloednieuwe 'citylounge' Saint Street op de markt van Sint-Truiden. “De afgelopen twee jaar… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen