Robbe (24) en Vincent (25) zijn Genkenaren die tegelijk studeerden in Leuven. Zware studies, en dan vooral de examenperiodes, gaan vaak gepaard met de consumptie van cafeïnerijke dranken. Omdat daar ook nadelen aan verbonden zijn, gingen de jonge ondernemers op zoek naar een alternatief. Ze ontwikkelden pepermuntjes met cafeïne, en maakten van het product meteen een nieuw bedrijf: PeppedUp Peppermints.
“Onze muntjes zijn fris, discreet, compact en werken snel”, zo sommen ze de voordelen op. “De cafeïne en taurine zorgen voor een energieboost, zonder de nadelen van energiedranken of koffie.” PeppedUp richt zich als doelgroep vooral op studenten en young professionals in heel België. “Om maar een praktisch voorbeeld te geven: op openbare bloklocaties, zoals in bibliotheken, zijn vaak geen energiedranken toegelaten. Dan is zo’n muntje, het equivalent van een halve koffie, wel handig natuurlijk.”
De muntjes worden geproduceerd in Limburg (Lommel) en zijn sinds enkele weken beschikbaar op 9 verdeelpunten in Limburg.