persprijs 2022 (archiefbeeld: Persprijs 2022)

Proficiat ASL. Proficiat Rigo. Maar het wordt… UHasselt!

De Universiteit Hasselt mag zich de trotse laureaat noemen van de Limburgse Persprijs 2022. Met deze prijs wil Voka Limburg ondernemingen en instellingen belonen voor hun duidelijke, snelle en accurate (pers)communicatie. Volgens de vakjury toonde de universiteit tijdens de coronapandemie dat deskundigheid en flexibiliteit in communicatie hand in hand gaan.

Het was in de Cegeka Arena in Genk dat dit jaar de Limburgse Persprijs werd uitgereikt, en dat als apotheose van de jaarlijkse Dag van MarCom. Communicatie- en marketingverantwoordelijken over heel Limburg tekenden present voor twee boeiende keynotes en een gezellige netwerkreceptie. En dus ook voor de uitreiking van de felbegeerde Persprijs...

Met luchtvaartmaatschappij ASL Group (Philippe Bodson en Leen Thys), cosmeticakoepel Rigorgeous (Caroline Rigo) en de UHasselt koos de vakjury, bestaande uit Herve Van de Weyer (voorzitter netwerk MarCom), Dominiek Claes (HBvL), Kurt Meers (Made in Limburg), Dirk Billion (TV Limburg) en Dirk Reynders (Radio 2 Limburg), voor een straf kransje genomineerden. “Deze drie ondernemingen en instellingen blonken voor de jury het afgelopen jaar uit in flexibiliteit, deskundigheid en helderheid van (pers)communicatie”, stelt Hervé Van de Weyer, juryvoorzitter en voorzitter van het netwerk MarCom van Voka Limburg. En hoewel ze het alle drie zouden verdienen, kon er maar één met de Limburgse Persprijs naar huis gaan. En dat werd UHasselt, die het certificaat uit handen kreeg van Karin Van De Velde, voorzitter van Voka Limburg.

“De Universiteit Hasselt verdiende haar communicatiestrepen tijdens de coronapandemie, waarover ze helder en met regelmaat van de klok moest communiceren. Die lijn werd het afgelopen jaar doorgetrokken. Naast investeringen in de communicatiedienst wist de UHasselt telkens weer een succesvolle vertaalslag te maken van complexe materie tot begrijpbare content. Ze speelde snel in op vragen van de media en wist een breed publiek helder en correct te informeren”, aldus de jury.

Gedelegeerd bestuurder Johann Leten noemt het een terechte winnaar: “Felicitaties voor de UHasselt, maar ook voor ASL Group en Rigorgeous. We stellen vast dat steeds meer ondernemingen het belang inzien van heldere en creatieve communicatie. Bedrijven die duidelijk en origineel communiceren, hebben een streepje voor. Het zorgt niet alleen voor positieve beeldvorming, het is ook een belangrijk middel om talent aan te trekken en aan boord te houden." De potloden mogen worden aangescherpt om mee te dingen naar de hoofdprijs van 2023!