Promocampagne leverde return van 17,5 miljoen op

De investering van Toerisme Limburg en de Limburgse adverteerders in de campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’ (zo’n 350.000 euro in totaal) leverde in 2013 een extra omzet van 17,5 miljoen euro op voor de vrijetijdseconomie in Limburg. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau MAS. Het gaat vooral om overnachtingen in Limburgse gastenverblijven en de gemiddelde besteding per toerist die daarmee gepaard gaat. Volgens de onderzoekers leverden de tv-spots en advertenties in totaal bijna 100.000 boekingen op in Vlaanderen, goed voor een omzet van bijna 50 miljoen euro. Meer dan een derde daarvan ging dus naar Limburgse ondernemers.

logo_toerisme_limburgOok in 2015 willen Toerisme Limburg en de horeca-uitbaters toeristen van buiten de provincie aantrekken door te investeren in mediacampagnes. “Een mooi voorbeeld van de meerwaarde die een goede samenwerking tussen overheid en private sector kan opleveren voor onze ondernemers,” zegt de Limburgse gedeputeerde van Toerisme, Igor Philtjens.