cretskens wijnen

Sommelier legt lekkere rode Raymond in het rek

Rob Vandebeek, de voorbije 16 jaar aan de slag als sommelier van tweesterrenrestaurant Slagmolen, heeft een opmerkelijke carrièreswitch gemaakt. Hij gaat de afdeling voor dranken, en dan vooral wijnen, van de Limburgse retailer Groep Cretskens vorm geven. Eén van de projecten is het opzetten van een eigen wijnlabel dat in de Carrefour Markets van Cretskens zal te vinden zijn.

Rob Vandebeek was amper 19 jaar toen hij bij toprestaurant Slagmolen aan de slag ging. Nu hij 35 is geworden, kiest hij voor een nieuwe uitdaging. Die heeft hij gevonden bij Groep Cretskens, de bedrijvengroep onder leiding van Raymond Cretskens, zijn vrouw Suzy en hun 3 dochters. Ze zijn hoofd- of minderheidsaandeelhouder in een grote verscheidenheid van bedrijven, zoals de industriële bakkerij Crelem, bouwbedrijf Dautzenberg & Zoon of hr-dienstengroep Umani. Het meest gekend is het Dilsense familiebedrijf echter van de diverse supermarkten die worden uitgebaat onder de noemer van Carrefour Market.

Het is in die tak dat er een takenpakket werd uitgewerkt voor Rob Vandebeek. Hij zal voor de supermarkten het aanbod van dranken gaan beheren. Als topsommelier wil hij uiteraard de wijnsectie grondig onder handen nemen. Betaalbare kwaliteitswijnen selecteren is één van de uitdagingen. “Daarnaast gaan we ook een eigen wijnlabel ontwikkelen”, onthult Rob Vandebeek. “Voor een aantal andere producten in onze supermarkten hebben we al een private label, zoals het vlees en koekjes van de ‘Raymond-lijn’. Met de wijn gaan we hetzelfde doen.”

De wijn van huismerk Raymond zal weldra te koop zijn in de supermarkten van de groep. “Het is één van de manieren om ons te onderscheiden in de retail. We zijn ervan overtuigd dat klanten voor een goede prijs-kwaliteitverhouding van de wijnen met veel plezier naar onze supermarkten zullen komen”, besluit Vandebeek.