jumpsquare

Spectaculair attractiepark lokt ook bedrijven naar Hasselt

Op de site van de Grenslandhallen in Hasselt is vrijdag het gloednieuwe trampolinepark Jumpsquare officieel geopend. Netjes binnen de vooropgestelde timing hebben zaakvoerders Christophe Tassenon en Caroline Mertens de investering van intussen 1,2 miljoen euro afgerond. Niet alleen jongeren zullen in het grootste trampolinepark van de Benelux hun hart kunnen ophalen. "We krijgen al heel veel aanvragen van bedrijven om hier incentives te organiseren", aldus Christophe Tassenon.

Jumpsquare neemt een oppervlakte van 3000 m2 in, verspreid over diverse opstellingen, zoals een freestyle zone, dodgeball-arena, foam-pit, Ninja-parcours, enzovoort. "Het voornaamste doel is beleving te creëren", zegt de zaakvoerder. "Zo'n 150 mensen kunnen zich hier gelijktijdig en in alle veiligheid vermaken, en dit helemaal op hun niveau en ambitie." De voornaamste doelgroep bestaat uit jongeren tussen 10 en 25 jaar, maar er zijn ook speciale momenten voor de kleintjes (2-9 jaar) én voor bedrijven. "Er zijn uitdagingen voor jong en oud, vandaar de belangstelling om hier actieve teambuildings of klantenevents te doen", legt Christophe Tassenon uit. Tom Vandeput, voorzitter van de vzw Grenslandhallen vult aan: "We hebben op de site een aanbod voor kleintjes in Plopsaland. Voor de oudere jeugd is er de Versuz. Nu hebben we ook een attractie voor de categorie daartussen."

Vandeput wil overigens een kortingkaart introduceren voor alle attracties die in een straal van 2 kilometer rond de Grenslandhallen liggen. "Met o.a. Kinepolis, Hasselt Golf, de Japanse Tuin en de schaatsbaan, hebben we vlakbij een heel divers en aanvullend aanbod voor toeristen en recreanten. Samen met de Ethias Arena, Versuz, Plopsaland, de overige Grenslandhallen, restaurant Crudo en nu ook Jumpsquare, kunnen we hier diverse dagvullende arrangementen uitwerken", besluit de voorzitter.