studiovision.be // Raf Ketelslagers & Ruud Lathouwers

Taart tovert lach op sombere gezichten

Hr-dienstenbedrijf Itzu heeft taarten met positieve boodschappen verstuurd naar klanten en andere partners in het hele land. Waarom? Ze willen ermee Blue Monday counteren, de meest deprimerende dag van het jaar. "Op 20 januari hebben we mensen een hart onder de riem willen steken en hen laten zien dat een klein gebaar een groot verschil kan maken", zegt Kim Vanhaeren, Talent Director bij Itzu.

Het is niet de inauguratie van Donald Trump die van 20 januari de meest sombere dag van het jaar maakt. Blue Monday heeft die titel gekregen door de combinatie van donkere winterdagen, goede voornemens die moeilijk vol te houden zijn, en de start van een nieuwe werkweek…

Om die depressieve gedachten te counteren, nemen heel wat bedrijven positieve tegenmaatregelen. Itzu heeft bijvoorbeeld taarten en inspirerende boodschappen verstuurd naar partners in heel het land. “Dit initiatief, toepasselijk genaamd ‘Slices of Positivity’ is niet alleen bedoeld om positiviteit te verspreiden, maar ook om te benadrukken dat groei en ontwikkeling altijd starten bij mensen”, aldus nog Kim Vanhaeren. “Talentontwikkeling draagt niet alleen bij aan professionele successen, maar zorgt ook voor persoonlijke voldoening en duurzame vooruitgang binnen teams en organisaties.”

Kim is op dreef: “Blue Monday is het perfecte moment om stil te staan bij wat echt belangrijk is: verbinding, optimisme en de kracht van mensen. Met ons taartenproject willen we een signaal geven dat zelfs kleine gebaren een impact kunnen hebben op hoe mensen zich voelen en presteren.”