pexels-pixabay-269110

Tool regelt de timings in hotels en in de hottub

Nu Resengo eind van deze maand stopt met het aanbieden van diensten aan uitbaters van wellnesscentra en verblijfsaccommodaties, springt het Genkse bedrijf Appoint in het gat. De softwarebouwer onder leiding van Pascal D'Helft heeft een toepassing klaar waarmee klanten rechtstreeks reserveringen kunnen maken en betalingen doen in hun favoriete B&B, hotel of privéwellness.

Appoint is vandaag al marktleider in niet-medisch agendabeheer (dus niet voor afspraken bij dokters, maar wel bij politiediensten, bijvoorbeeld). De online afspraken- en agendamodules hebben dus geen geheimen. Na de diverse toepassingen voor uiteenlopende sectoren, zoals politiezones, banken of overheidsinstanties, is nu een gebruiksvriendelijk boekingsplatform opgezet voor wellnesscentra, B&B’s en kleinschalige hotels.

“De nieuwe functies laten de uitbaters toe om hun boekingen en klantencommunicatie voortaan nóg efficiënter te beheren”, zegt Pascal D’Helft. “De gasten kunnen er alle informatie vinden over het aanbod, zelf 24/7 hun afspraken boeken op de vrije momenten, arrangementen samenstellen, hun reservatie betalen, enzovoort. Dit terwijl de betrokken horeca- en wellness-uitbaters tijd besparen dankzij automatische herinneringen, online betalingen, slimme beschikbaarheidsinstellingen en rapportering.”

Deze uitbreiding van Appoint naar dit marktsegment komt er op een strategisch moment. “Eind juni 2025 stopt Resengo met het aanbieden van zijn diensten aan deze specifieke doelgroep”, aldus nog D’Helft. “Heel wat wellnesscentra en kleinschalige logiesverstrekkers dreigen plots zonder gepaste planningstool te vallen. Met onze tool bieden we op het ideale moment een volwaardig, gebruiksvriendelijk en lokaal alternatief, afgestemd op hun dagelijkse werking.”