decotrap2

Trapje hoger voor Zolders familiebedrijf Decotrap

Familiebedrijf Decotrap in Heusden-Zolder heeft van leverancier Arlu een unieke onderscheiding als Preferred Partner ontvangen. Het is één van de hoogtepunten in het steile groeiparcours dat de familie Dilissen de afgelopen jaren heeft afgelegd. Met de tweede generatie die mee aan het roer is gekomen, is de toekomst van Decotrap verzekerd.

"Ik was vroeger verkoper van trappen en deuren", begint Marc Dilissen het verhaal. "Voor de productie en andere schakels in het proces waren we afhankelijk van andere bedrijven, en dat was vaak waar het mis liep. Vandaar dat ik 16 jaar geleden mijn eigen bedrijf ben gestart, aanvankelijk met de bedoeling om een one-stop-shop te zijn voor traprenovaties. Geleidelijk aan zijn we ook trappen voor nieuwbouw gaan maken, met specialisatie in massieve treden. Intussen hebben we diverse concepten ontwikkeld, waarbij we voor 4 innovaties zelfs patenten hebben verkregen. Innovatie is altijd de sleutel geweest in ons succes."

Bij de gepatenteerde nieuwigheden die Decotrap zelf heeft ontwikkeld, zijn onder meer een eigen binnendeur, een zwevende trap, een multiplex trap en een trap-o-theek. "Dat laatste is een wand in de toonzaal waar klanten zelf de houten elementen van hun keuze kunnen nemen om ze op een naakte trap te plaatsen. Zo krijgen ze een heel realistisch beeld van hoe de trap van hun dromen er zal uitzien. Een succesformule die leidt tot een erg hoog percentage van bezoekers die daadwerkelijk een bestelling plaatsen."

“Via opleidingen willen we nieuwe mensen aantrekken en onze innovaties bij de bestaande medewerkers introduceren.”

Eén van de specialiteiten waarvoor Decotrap zopas werd gelauwerd, is de plaatsing van de Argenta Invisidoor, een product van fabrikant Arlu (Renson-groep). “Op een awardshow werden we zopas uitgeroepen tot Preferred Partner voor dit product”, zegt Karen Dilissen, die inmiddels als tweede generatie het management heeft vervoegd. “Een heel mooie bekroning voor het vakwerk dat we afleveren om dit hoogwaardige product te verkopen, te plaatsen en vooral om het zelf af te werken. Als enige leverancier hebben wij immers ook stukadoors in dienst die het pleisterwerk rondom het ingewerkte, onzichtbare kader aanbrengen, zodat de klant volledig wordt ontzorgd. Een sterke troef, en dat legt ons geen windeieren.”

De familie Dilissen is vastberaden om nog verdere stappen te zetten. “Met de opstart van onze toonzaal en magazijn in Wetteren hebben we al gezorgd voor de geografische uitbreiding naar heel Vlaanderen”, legt Marc uit. “De bedoeling is om te blijven investeren in bijkomende toonzalen, voertuigen, machines én mensen. Als we ze vinden natuurlijk, want net zoals iedereen, kampen we met de krapte op de arbeidsmarkt. Vandaar dat we al langer intensieve opleidingsprogramma’s hebben opgezet om zowel nieuwkomers wegwijs te maken in het vak, als onze 40 ervaren professionals bij te scholen in de innovaties die we telkens doorvoeren.”

En zo begint Decotrap met een mooie prijs op de kast aan de volgende fase van het groeiproces….