Kingfisher_Afbeelding

Trek nieuwe klanten aan met sterke communicatie

Nieuwe klanten aantrekken zou een belangrijk focuspunt voor iedere organisatie moeten zijn. Hoe je dat doet? Met actieve prospectie én sterke communicatie. Kingfisher marketing deelt 3 manieren om klanten aan te trekken door gericht te communiceren.

CRM-systeem: automatisch klantencontact

Een e-mail, afgestemd op de interesses van jouw potentiële klant. Dat klinkt als muziek in de oren, toch? Een CRM-systeem (Customer Relationship Management systeem) helpt je daarbij! Je bouwt in enkele kliks sterke klantrelaties op. Uiteraard moet je rekening houden met de privacywetgeving. Voeg een duidelijke ‘abonneer’-knop toe aan je eerste e-mail en zorg ook dat prospecten zich altijd kunnen afmelden van je e-maillijst. Dan ben je volledig GDPR-proof.

Via het CRM-systeem kan je nog veel meer automatisaties instellen. Denk maar aan het opvolgen van offertes, databases aanleggen enzovoort. Of je nu slaapt of verlof hebt, de processen lopen gewoon door! Zo win jij tijd en werk je efficiënter.

Direct mailing: persoonlijk en uniek

Wil je het individueler aanpakken? Maak dan een database aan met bedrijven die baat zouden hebben bij jouw product of dienst. Stuur vervolgens gericht een direct mailing uit mét een persoonlijke boodschap. Dat is een postpakket waarin je bedrijf en jouw producten of services centraal staan. Je kan het vergelijken met een kennismakingspakket van jouw organisatie. De bedoeling? Jouw naamsbekendheid vergroten bij potentiële klanten en hen actief aanspreken.

Het grote voordeel? Je kan een direct mailing fysiek vasthouden, het blijft dan ook veel langer hangen in het geheugen. Wist je dat prospecten 10 tot 20% meer geneigd zijn tot conversie na een aanbod via direct mail dan na een aanbod via e-mail? Het loont dus de moeite.

Social media: laat zien wie je bent

Via je sociale media kanalen geef je potentiële klanten een blik achter de schermen van jouw organisatie. Toon wie je bent en wat jouw kernwaarden zijn. Staat duurzaamheid bij jou op nummer één? Zet dan je duurzame initiatieven in de kijker. Plaats een foto van je zonnepanelen, deel een leuk weetje over je fietsleaseprogramma of film het recyclageproces in jullie bedrijf. Is kwaliteit één van je kernwaarden? Laat de Quality Assessment van je producten zien of deel reviews van je huidige klanten over je kwalitatieve services.

Tip: hou het authentiek. Gebruik zoveel mogelijk echte foto’s op je kanalen. Zo ontdekken potentiële klanten de gezichten achter jouw organisatie.

Hulp nodig om nieuwe klanten aan te trekken met gerichte communicatie? Kingfisher marketing vliegt je te hulp!

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.