Kingfisher_Afbeelding

Trek nieuwe medewerkers aan met employer branding

Veel bedrijven zijn op zoek naar nieuwe medewerkers. Die lege vacatures invullen, is niet altijd eenvoudig. Hoe trek je de juiste medewerkers aan die ook nog eens de perfecte match vormen met jouw organisatie? Met krachtige employer branding!

Employer branding

omvat alles wat je doet om jouw bedrijf aantrekkelijk te maken voor (toekomstige) medewerkers. Doe je dat goed? Dan moet je niet actief rekruteren, maar komen de sollicitanten naar jou toe!

Sterk merkverhaal

Wist je dat 75% van de kandidaten jouw bedrijf online opzoekt voordat ze solliciteren? Jouw merk of bedrijf moet er dus positief uitspringen. Dat doe je door een sterk merkverhaal te creëren. Waar staat jouw bedrijf voor en welke waarden wil je uitdragen? Een sterk merkverhaal gaat hand in hand met een duidelijke en consistente bedrijfsidentiteit. Jouw logo en huisstijl moeten herkenbaar zijn. Zo blijf je hangen in de het hoofd van de kandidaat.

Authentieke communicatie

Zorg ervoor dat je authentiek communiceert naar de buitenwereld. Toon waar jij als bedrijf voor staat en laat zien wat jouw waarden zijn. Zo creëer je een natuurlijke filter voor sollicitanten. Voeg een persoonlijke toets toe aan je communicatie: een ludieke post over het leven op kantoor moet zeker kunnen. Algemeen geldt: doe wat je belooft. Geloofwaardigheid en authenticiteit zijn moeilijk te verwerven en gemakkelijk te verliezen.

Out of the box

Een vacature is het bekendste communicatiemiddel om nieuwe medewerkers aan te werven. Hoe je opvalt in de zee van vacatures? Denk eens out of the box. Wat dacht je van een fotoreportage over hoe een dag in jouw bedrijf eruit ziet? Verwerk je vacature in een leuke video of kies voor opvallende copy. Durf buiten de lijntjes te kleuren.

Tevreden medewerkers

Nieuw talent aantrekken, begint bij je huidige medewerkers. Tevreden medewerkers zijn de beste ambassadeurs voor jouw bedrijf. Niets authentieker dan collega’s die vertellen over de goede werksfeer tegen vrienden, kennissen én (potentiële) kandidaten. Zet in op een goede bedrijfscultuur en werk daarna je employer branding verder uit.

Nog een tip om af te sluiten: Breng alle contactmomenten voor (toekomstige) medewerkers met jouw bedrijf in kaart. Zo werk je actief aan de tevredenheid van je huidige en toekomstige medewerkers.

Aan de slag met employer branding om nieuwe medewerkers aan te trekken? Kingfisher marketing helpt je op weg.

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.